سطح پوست همه ی ما از سلول های مرده (اصطلاحا شاخی) تشکیل شده است. این سلول های مرده در قسمت سطحی پوست یعنی اپیدرم قرار دارند. به طور عادی بدن ما هر ماه تمام سلول های مرده را حذف می کند و سلول های جدید جایگزین می شود اما گاهی اوقات این سلول ها روی پوست تجمع می شوند. پاکسازی با پیلینگ به معنی برداشتن این لایه از پوست می باشد. این کار باعث می شود پوست شاداب‌تر شود و همین طور مشکلاتی مانند جوش های سر سیاه، منافذ باز، چروک های ریز، جوش و … کنترل و از بین بروند.

 

فواید پاکسازی پوست

شادابی و درخشندگی پوست

رفع چین و چروک های ریز پوست

رفع جوش های سر سیاه

رفع جوش و جای جوش

کنترل خشکی و یا چربی زیاد پوست

حذف آلودگی و چربی اضافی پوست و …

مزایای پاکسازی پوست

بی خطر و سریع است

نیاز به استراحت و دوره نقاهت ندارد

تاثیرات پاکسازی پوست بلافاصله مشخص میشود

مقرون به صرفه می باشد

قابل انجام برای همه افراد در همه سنین

 

مراقبت های بعد از پاکسازی پوست

بعد از پاکسازی پوست باید از قرار گرفتن در معرض نور خورشید اجتناب کنید، استفاده از کرم ضد آفتاب جهت جلوگیری از لک پوستی ضروری می باشد. هم چنین تا ۴۸ ساعت از شست و شوی صورت با آب خیلی گرم و یا شوینده های قوی باید پرهیز نمود. کرم های ترمیم کننده ای که توسط پزشک معالج تجویز می گردد استفاده شود.

روش های خانگی پاکسازی پوست

پاکسازی پوست با بخور صورت

اسکراب با شکر

پاکسازی صورت با لیمو ترش (موثر برای منافذ باز)

پاکسازی صورت با جوش شیرین

ماسک تخم مرغ

 

جدیدترین روش پاکسازی صورت

شیوه ی کار با دستگاه های میکرودرم قدیمی به این صورت بود که اندکی غبار کریستال روی پوست می دمید و و پس از مدتی لایه ی غباری که روی پوست ایجاد شده بود را برمی داشت و به همراه آن سطح بالایی پوست که مرده بود را نیز حذف می کرد به این صورت پاکسازی انجام می شد اما این روش معایبی دارد که شاید مهم ترین آن این بود که بیش از اندازه نیاز لایه پوست برداشته میشد زیرا میزان غبار کریستال دمیده شده قابل کنترل نبود.

فیس آپ جدیدترین نسل میکرودرم ابریژن می باشد که هنگام پاکسازی از پودر استفاده نمی شود، هد هر شخص جهت پاکسازی جداگانه می باشد. همزمان با پاکسازی، میکرو پالس های ماساژ نیز انجام میشود و این موضوع گردش جریان خون را در پوست افزایش می دهد و موجب شادابی بیشتر پوست می شود. هم چنین فیس آپ دارای هد های مجزا جهت رفع تیرگی بدن مانند نواحی زیر بغل، آرنج ها، رفع تیرگی قوزک پاها، و… می باشد. مرکز برکه مجهز به دستگاه فیس آپ می باشد.

بهترین زمان برای پاکسازی پوست

جهت حفظ شادابی و برطرف کردن مشکلات پوستی بهتر است هر ماه پاکسازی انجام شود حتی برای پوست های نرمال و سالم. اما چنانچه تمایل دارید در طول سال یک الی دو بار اینکار را انجام دهید بهتر است اواخر تابستان و همین طور اواسط پاییز اینکار را انجام دهید. فصل پاییز برای اینکه آفتاب در کمترین حد خود می باشد توصیه میشود اما چنانچه از ضد آفتاب استفاده می کنید در فصل بهار و تابستان هم زمان مناسبی برای اینکار می باشد.

 

منظور از پاکسازی پوست چیست؟