تاثیر چای گل ماهور در تسکین علائم آسم

 چای گل ماهور یک نوشیدنی غنی و خوش رایحه است که از برگ های گیاه گل ماهور (نام علمی:Verbasscum Thapus) که بومی اروپا، آسیا و آفریقا است، تهیه می شود.

 

هزاران سال است که این گیاه در پزشکی سنتی به عنوان درمانی برای بیماری های تنفسی مانند برونشیت، انباشت مخاط و آسم استفاده می شود.

مطالعات با حضور سوژه های حیوانی نشان داده اند که گل ماهور ممکن است با کاهش التهاب که به آرامش عضلات در دستگاه تنفسی کمک می کند در بهبود علائم آسم مانند سرفه، خس خس سینه و تنگی نفس نقش داشته باشد. با این وجود، به پژوهش های بیشتر در این زمینه نیاز است.

برای آماده کردن چای گل ماهور مقدار کمی از برگ های این گیاه را به یک فنجان (۲۴۰ میلی لیتر) آب جوش اضافه کرده و اجازه دهید ۱۵ تا ۳۰ دقیقه دم بکشد. سپس، چای را از یک صافی عبور داده تا برگ ها جدا شده و از تحریک گلو پیشگیری شود.

تاثیر چای گل ماهور در تسکین علائم آسم

 

فواید و مضرات نارنگی

 نام علمی نارنگی به انگلیسی Citrus tangerina است. این میوه خوشمزه علاوه بر مصارف معمولی برای مصارف دارویی نیز استفاده می شود. جالب است بدانید نارنگی یکی از میوه هایی است که در تشکیل اسکلت بدن و استخوان بندی موثر است.

نارنگی از تیره مرکبات است و نسبت به پرتقال که جزو اصلی ترین گونه های مرکبات است کمی کوچک تر و نرمتر است. مزه نارنگی بین ترش و شیرین است و مزه اش بستگی به این دارد که رسیده باشد. نارنگی رسیده شیرین است.

 

 

فواید نارنگی  نارنگی و زیبایی پوست صورت

یکی از ماسک هایی که می تواند به شادابی و زیبایی پوست کمک شایانی کند ماسک آب نارنگی است که بسیار ساده و در دسترس همگان است. برای این منظور مقداری آب نارنگی را با دست روی صورت خود ماساژ دهید.

بعد از اینکه تمام قسمت های صورت را به آب نارنگی آغشته کردید صبر کنید تا آب نارنگی آنقدر روی پوست بماند تا کاملا خشک شود. پس از اینکه آب نارنگی خشک شد با ولرم صورت خود را بشویید و با یک حوله نرم صورت خود را خشک کنید.

کاهش فشار خون

یکی از خواص نارنگی اینست که می تواند به بهبود فشار خون بالا کمک کند. افراد مبتلا به فشار خون بالا می توانند با مصرف آب نارنگی یا استفاده از نارنگی خشک شده در غذاهایشان فشار خون خود را کنترل کنند و جلوی افزایش فشار خون را تا حدودی بگیرند.

بهبود مسمویت الکل

یکی از فواید نارنگی این است که می تواند مسمومیت با الکل را رفع کند. نارنگی دارای خاصیت سم زدایی می باشد و با مصرف آن می توانید مسمومیت با الکل را برطف کنید. برای اینکار بهتر است از آب نارنگی استفاده کنید البته با مصرف میوه تازه یا خشک شده هم می توانید این مسمومیت را درمان کنید.

بهبود خلط و سرفه

نارنگی یکی از مفیدترین میوه ها برای رهایی از سرفه و خلط گلو می باشد. جالب است بدانید در طب سنتی کشور چین این میوه به اکسپکتورانت طبیعی شهرت یافته است و به سرعت می تواند باعث خارج شدن خلط از گلو و کاهش سرفه شود.

 

ضررهای نارنگی ایجاد گاز معده

یکی از عوارض نارنگی در مصرف افراطی و بدون تعادل این است که باعث گاز روده در فرد می شود. توصیه شده است بیشتر از ۵ عدد نارنگی در روز مصرف نکنید چون باعث مشکلاتی در دسگاه گوارش می شود و می تواند باعث گاز در روده ها نیز شود.

اسهال در کودکان

یکی از زیان های مصرف نارنگی در کودکان ایجاد اسهال است. به دلیل راحتی مصرف و طعم خوب این میوه زمستانی مورد توجه همگان است. به همین جهت باید مراقب تعادل در مصرف مخصوصا در کودکان باشیم. مصرف افراطی این میوه در کودکان می تواند باعث افت عملکرد روده ها و منجر به اسهال گردد.

فواید و مضرات نارنگی

 

کاشت مو و جراحی لیپوساکشن

 داشتن ظاهری مرتب و زیبا باعث بالا رفتن اعتماد به ‌نفس افراد می‌شود. داشتن موهایی پرپشت و خوش حالت ازمهم ترین فاکتورهای آراستگی و جذابیت در افراد است. افراد بسیاری به دلایل گوناگون موهای کم‌ پشت دارند یا اینکه طاس هستند. اگر شما نیز این قبیل مشکلات را دارید دیگر جای نگرانی نیست، کاشت مو یا پیوند مو ( زراعه الشعر ) یکی از بهترین و موثر ترین را‌هکارهای رفع طاسی می باشد.

 

امروزه کاشت مو یا پیوند مو که طرفداران بسیاری پیدا کرده، به شیوه های گوناگون و با جدیدترین متدها و دستگاه های پیشرفته صورت میگیرد. کاشت مو یا پیوند مو (‫‫ زراعه الشعر) طبیعی ترین و دائمی ترین شیوه برای افرادی می باشد که از ریزش موهای خود در عذاب اند. طبق بررسی های صورت گرفته در حال حاضر حدودا پنجاه درصد از مردان بالای ۵۰ سال با مشکلات ریزش مو مواجه هستند. بنابراین، پیوند مو (‫‫زراعه الشعر) جزء شایع ترین جراحی های زیبایی بین مردان به شمار می رود. ریزش مو شرایط مشخصی برای آقایان ندارد. همچنین در حال حاضر بسیاری از خانم ها نیز مشکلات ریزش مو را تجربه می کنند.

 

 

 

عوامل اصلی ریزش مو و طاسی

اثر های ژنتیکی یکی از مهمترین دلایل ریزش مو به شمار می رود ، اما ممکن است در اثر کهولت سن یا پیری، اختلالات گوناگون پزشکی نیز رخ دهد. کاشت مو بدون در نظر گرفتن علل ریزش مو برای همه افرادی که به مقدار کافی فولیکول مو دارند، موفقیت انجام می شود. این روش موفقیت آمیز می تواند نه تنها طاسی یا کم پشتی موی سر، بلکه کم پشتی موجود در سایر بخش های بدن مثل ابرو، ریش و سبیل را نیز حل کند.

مهمترین مسئله در کاشت مو

از آنجا که کاشت مو یک عمل جراحی جدی محسوب می شود و با ظاهر افراد سروکار دارد، بهتر است برای به حداقل رساندن خطرات پیوند مو، در یک کلینیک یا بیمارستان تخصصی صورت گیرد. برای رسیدن به نتیجه ی مطلوب ، بسیار مهم است که این عمل به وسیله جراحان پلاستیک متخصص و با تجربه انجام شود.

متخصصان کاشت مو از روش های مختلفی استفاده می کنند که رایج ترین آنها عبارتند از:

کاشت مو به روش پانچ کاشت مو به روش FUT کاشت مو به روش FIT کاشت مو به روش BHT کاشت مو به روش SUT

برای کسب اطلاعات کامل در مورد این روش ها به سایت کلینیک تخصصی نوین ایرانا مراجعه فرمایید.

جراحی لیپوساکشن

لیپوساکشن یک عمل جراحی زیبایی می باشد که جهت از بین بردن توده های چربی در افراد چاق انجام میگیرد. جراحی لیپوساکشن ( شفط الدهون ) که موجب خارج شدن چربی بدن با استفاده از کانولای متصل به پمپ تخلیه کننده می باشد، ممکن است عوارض بسیاری نیز داشته باشد. مهمترین نکته در خصوص جراحی لیپوساکشن این است که این جراحی نمی تواند راه حل مناسبی برای چاقی باشد. لیپوساکشن تنها برای آن دسته ازافرادی که وزن نسبتا مناسبی دارند اما بدنشان فرم ایده‌الی ندارد، توصیه می شود.قسمت هایی از بدن مانند: گردن و غبغب، سینه، بازو، شکم و پهلو ها و پوبیس (ناحیه بالای قسمت تناسلی)، پشت و کمر، رانها، باسن، زانوها، ساق و برجستگی های پشتی و جلویی ناحیه زیر بغل را می توان ساکشن کرد.

لیپوساکشن عملی مفید جهت درمان بیماری های خاص، این جراحی برای بسیاری از بیماری ها نیز مفید می باشد. بیماری هایی مانند:

تومور خوش خیم چربی (لیپوماس) بزرگی غیر طبیعی سینه در آقایان (جنیکوماستیا یا سودوجنیکوماستیا) مشکلات سوخت و ساز چربی در بدن (لیپواستروفی) عرق کردن بیش از حد در  قسمت زیر بغل (تعریق زیر بغل)

آیا چربی دوباره بعد از جراحی لیپوساکشن برمیگردد

تعداد سلولهای چربی بدن ثابت می باشد و پس از لیپوساکشن سلولهای برداشته شده مجددا جایگزین نمی شوند، اما در صورت عدم رعایت رژیم غذایی و زیاده روی در خوردن غذاهای چرب، سلولهای باقی مانده در بدن چربی اضافی را در خود ذخیره کرده و به سرعت متورم می شوند به همین دلیل بهتر است بعد از لیپوساکشن رژیم غذایی مناسبی برای خود داشته باشید. اما به هرحال در صورت  چاق شدن مجدد فرد به شکی متناسب و در تمام قسمت های بدن رخ میدهد.

عوارض برداشتن چربی از طریق لیپوساکشن

لیپوساکشن (شفط الدهون) بسیار جراحی حساسی می باشد و در صورت کوچک ترین اشتباه در طول خارج کردن چربی از بدن عوارض جبران ناپذیری را به دنبال خواهد داشت. عوارضی مانند:

موجب فرو رفتگی در قسمتی که چربی آن برداشته شده است زخم های طولانی مدت ایجاد سوختگی به دلیل حررات بالای وارد شده به بدن برای ذوب و تخلیه کردن چربی ها آسیب به عروق لنفاتیک

 

کاشت مو و جراحی لیپوساکشن با کلینیک نوین ایرانا

 

تفاوت های کرونا با سرماخوردگی و آنفلوآنزا – فیلم

 اگر علائم بیماری دارید باید قبل از هر کاری خود را از سایر افراد جدا کنید. اما این علائم ممکن از مربوط به سرماخوردگی یا آنفولانزا باشد. چطور میتوانیم بفهمیم به کرونا مبتلاشده‌ایم، سرما خورده‌ایم یا آنفولانزا گرفته‌ایم؟

این ویدیو را مشاهده کنید تا متوجه تفاوت های کرونا با سرماخوردگی و آنفلوآنزا شوید.

 

مثلا سرعت ظاهر شدن علائم می‌تواند به شما در تشخیص بیماری‌تان کمک کند. اگه علائم بیماری به سرعت ظاهر شد، احتمالن آنفولانزا گرفته اید چون علائم کرونا و سرماخوردگی به تدریج ظاهر می‌شود

داشتن تب از علائم شایع بیماری کرونا و آنفولانزا است. پس اگر علائم بیماری با تب همراه نبود احتمالا سرما خورده اید. اگر سردرد و لرز دارید احتمال آنفرانزا بیشتر است. چون داشتن لرز و سردرد در مبتلایان به بیماری کرونا و کسانی که سرما خورده‌اند به ندرت اتفاق می‌افتد

اگر سرفه‌ می‌کنید آنفولانزا نگرفته‌اید. سرفه خشک یکی از علائم بیماری کرونا است. اما اگر سرفه‌ شما مرطوب باشد احتمالن سرما خورده‌اید.

هرچند گرفتگی بینی در هر سه بیماری شایع است اما آبریزش بینی نشانه سرماخوردگی است. اگر آنفولانزا گرفته باشید هم ممکن است آبریزش بینی داشته باشید اما این علامت در مبتلایان به کرونا به ندرت دیده می‌شود

عطسه کردن هم یکی دیگر از علائم سرماخوردگی است. عطسه کردن در مبتلایان به کرونا و آنفولانزا به ندرت دیده می‌شود

تنگی نفس از علائم بیماری کروناست اما در کسانی که آنفولانزا گرفه‌اند هم دیده می‌شود، ولی در سرماخوردگی بسیار نادر است

داشتن حالت تهوع یا اسهال از علائم آنفولانزا است و در مبتلایان به کرونا و کسانی که سرما خورده‌اند به ندرت دیده می‌شود

با برسی علائم بیماری در این شرایط بحرانی می‌توانیم با اطلاع از نوع بیماری‌مان بیشترین کمک را به کادر درمانی بکنیم.

 

تفاوت های کرونا با سرماخوردگی و آنفلوآنزا – فیلم

 

استراتژی هایی برای خواب کافی

 استراتژی هایی برای خواب کافی

برای بهبود خوابتان می توانید اقداماتی را انجام دهید . اول اطمینان حاصل کنید که وقت کافی برای خوابیدن در نظر گرفته اید . با خواب کافی در هر شب ممکن است متوجه شوید که در طول روز سرحال تر هستید . خواب اولین چیزی است که افراد پر مشغله آن را از برنامه روزانه شان حذف می کنند . با در نظر گرفته زمان کافی برای خواب از سلامتی خودتان محافظت کنید .

 

برای بهبود وضعیت خواب توصیه های زیر می تواند مفید باشد :

– هر روز در ساعت مشخصی به رختخواب بروید و از خواب بیدار شوید . برای کودکان یک ساعت خواب معین کنید . از اتاق خواب کودک برای تفریح یا تنبیه استفاده نکنید .

 

– سعی کنید در طول شب های هفته و شب آخر هفته یک ساعت خواب ثابت داشته باشید . تغییر در ساعت خواب را به یک ساعت محدود کنید . خوابیدن دیر هنگام در آخر هفته می تواند ریتم خواب شما را مختل کند .

– برای زمان خواب در کنار رختخواب از یک ساعت استفاده کنید . از تمرینات استرس زا و نور مصنوعی مانند صفحه تلویزیون و کامپیوتر خودداری کنید . ممکن است نور به مغز پیغام دهد که اکنون زمان بیداری است .

– چند ساعت قبل از خواب از غذاهای سنگین یا زیاد اجتناب کنید . ( یک میان وعده سبک مانعی ندارد ) . هم چنین از نوشیدنی های الکی قبل از خواب اجتناب کنید .

– از مصرف نیکوتین (مثل سیگار) و کافئین ( شامل نوشیدنی های کافئین دار ، قهوه ، چای و شکلات) اجتناب کنید . نیکوتین و کافئین هر دو محرک هستند و با خواب تداخل دارند . تاثیر کافئین تا ۸ ساعت باقی می ماند . بنابراین مصرف یک فنجان قهوه در اواخر بعد از ظهر می تواند روی خواب شب تاثیر منفی بگذارد .

– سعی کنید ساعاتی را در بیرون از خانه سپری کنید و فعالیت جسمانی داشته باشید .

– اتاق خواب خود را آرام ، سرد و تاریک نگه دارید ( اگر لازم است از شب خواب استفاده کنید )

– قبل از خواب با آب گرم استحمام کنید یا از تکنیک های ریلکسیشن استفاده کنید .

 

چرت زدن در طول روز ممکن است باعث افزایش هوشیاری و عملکرد شود . با این حال اگر شما با خوابیدن در شب مشکل دارید ، چرت زدن ها را محدود کنید یا آن را به ساعات اولیه بعد از ظهر موکول کنید . بزرگسالان نباید بیشتر از ۲۰ دقیقه چرت بزنند . چرت زدن برای بچه های کوچک طبیعی است و باعث بهبود وضعیت سلامتی شان می شود .

 

استراتژی هایی برای گروه های خاص

بعضی از افراد برنامه هایی دارند که با ساعت داخلی بدنشان تداخل دارد . برای مثال کارگران شیفتی و نوجوانان که باید به مدرسه بروند ممکن است برای خوابیدن به مقدار کافی مشکل داشته باشند . این مساله می تواند بر روی ذهن ، جسم و احساسشان تاثیر بگذارد .

 

اگر شما یک کارکن شیفتی هستید توصیه های زیر می تواند برای شما مفید باشد :

– چرت بزنید و زمان خوابیدن را افزایش بدهید . – در محل کار چراغ ها را روشن نگه دارید . – تغییر شیفت را محدود کنید بنابراین ساعت بدنتان می تواند با کارتان هماهنگ شود . – مصرف کافئین را به شروع شیفت کاری محدود کنید . – در ساعت خواب در طول روز صدا و نورهای مزاحم را حذف کنید ( برای مثال از پرده های نورگیر استفاده کنید ) .

اگر نمی توانید در طول روز بخوابید یا در هماهنگ شدن با کار شیفتی مشکل دارید به پزشک مراجعه کنید .

اگر ممکن است کارفرمایان و مدارس راه حل هایی را برای مشکل کمبود خواب در نظر بگیرند .

 

 

 

چگونه در مورد خواب با دکتر صحبت کنیم ؟

دکتر در یک مراجعه حضوری نمی تواند مشکل خواب شما را تشخیص بدهد چون شما بیدار هستید . بنابراین اگر فکر می کنید در خوابتان مشکل دارید باید مساله را با دکتر در میان بگذارید . برای مثال اگر شما اغلب در طی روز خواب آلوده هستید ، یا بعد از خواب احساس هوشیاری نمی کنید ، یا در سازگار شدن با کار شیفتی مشکل دارید با دکتر در میان بگذارید . برای تشخیص دقیق مشکل خواب ، دکتر از شما سوالاتی راجع به عادت های خوابتان می پرسد . قبل از مراجعه به پزشک به سوالات زیر پاسخ بدهید :

 

– اغلب چطور با خوابیدن مشکل دارید و چه مدت زمانی مشکل داشته اید ؟ – در روزهای کاری و روزهای تعطیل چه موقع به رختخواب می روید و چه زمانی بیدار می شوید ؟ – چقدر طول می کشد تا خوابتان ببرد ، چند بار در شب از خواب بیدار می شوید و چقدر طول می کشد تا دوباره خوابتان ببرد ؟ – آیا با صدای بلند خر و پف می کنید یا وقتی بیدار می شوید بریده بریده نفس می کشید و احساس خفگی می کنید ؟ – وقتی بیدار می شوید چقدر احساس هوشیاری می کنید و در طول روز چقدر احساس خستگی می کنید ؟ – چقدر چرت می زنید و چقدر در بیدار ماندن برای کارهای روتین به خصوص رانندگی مشکل دارید ؟

 

دکتر ممکن است از شما سوالاتی راجع به کار و عادت های شخصی تان بپرسد . برای مثال او ممکن است از شما راجع به کار و فعالیت های معمولتان سوال کند . او ممکن است از شما راجع به مصرف تنباکو ، الکل و یا هر دارویی (شامل داروهای بدون نسخه پزشک ) سوال کند .

 

برای کمک به دکترتان به مدت چند هفته از یک دفتر یادداشت برای ثبت خوابتان استفاده کنید . زمان رفتن به رختخواب ، زمان بیدار شدن و چرت زدن ها را در این دفتر یادداشت کنید . (برای مثال بنویسید در ساعت ۱۰ بعد از ظهر به رختخواب رفته اید و ساعت ۳ قبل از ظهر بیدار شده اید و نتوانسته اید دوباره بخوابید . بعد از کار به مدت ۲ ساعت چرت زده اید ). هم چنین بنویسید که شب ها چقدر می خوابید و صبح ها تا چه حد هوشیار و سرحال هستید ، هم چنین بنویسید که در ساعات مختلف روز چقدر خواب آلود هستید . این اطلاعات را در دفتر یادداشت کنید و به دکتر نشان دهید .

 

دکتر با پرسیدن سوالاتی راجع به برنامه خواب و عادت های شما و پرسش از همسر یا والدینتان می تواند بعضی از مشکلات خواب را تشخیص بدهد . برای تشخیص مشکلات دیگر از نتایج مطالعات خواب و تست های پزشکی استفاده می کند . مطالعات خواب نشان می دهد که شما چقدر خوابیده اید و کیفیت خوابتان چقدر بوده است .این نتایج مشکل خواب و شدت آن را نشان می دهد . دکتر از شما یک تست فیزیکی می گیرد تا مشکلات پزشکی که ممکن است با خواب تداخل داشته باشد را کنار بگذارد . شاید نیاز باشد آزمایش خون بدهید تا مشکل تیروئید یا شرایط دیگر که با خواب تداخل دارند را شناسایی کنید .

استراتژی هایی برای خواب کافی

 

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد
<-blogads->