منابع ویتامین B6

 این ویتامین سخت کوش فعالیت های زیادی در بدن انجام می دهد. ویتامین B6 بر روی خلق و خو، اشتها، خواب و افکار شما تاثیر می گذارد. بدن برای مبارزه با عفونت، تبدیل غذا به انرژی و انتقال اکسیژن در خون به تمام بخش های بدن به این ویتامین احتیاج دارد. کمبود ویتامین B6 در بدن به ندرت اتفاق می افتد اما به هرحال در صورت بروز این مشکل باید بلافاصله برطرف شود.

کاهش سطح انرژی

اگر سطح ویتامین B6 در بدن خیلی کاهش پیدا کند، ممکن است دچار آنمی یا کم خونی شود، به این معنا که سلول های قرمز خون کم می شوند. این امر باعث خستگی و ضعف می شود. به علاوه کم خونی ممکن است ناشی از کمبود آهن در بدن باشد. کمبود سایر ویتامین ها، مانند ویتامین B12 و فولات نیز عوامل دیگری هستند که باعث کاهش سطح انرژی می شود.

 

بثورات یا جوش های پوستی

نشانه های کمبود ویتامین B6 می تواند روی پوست ظاهر شود. در بدن تغییر مواد شیمیایی اتفاق می افتد. اغلب کمبود ویتامین B6 باعث پوسته پوسته شدن و جوش های همراه خارش می شود که معمولا روی صورت بروز می کند و درماتیت سبورئیک seborrheic dermatitis نامیده می شود. این جوش ها به مرور زمان واضح تر و شدیدتر می شوند. اگر دچار کمبود ویتامین B6 باشید، بروز علائم چند ماه یا چند سال طول می کشد.

خشکی یا ترک خوردن لب ها

دهان جایگاه خوبی است که هر گونه کمبود ویتامین B6 را نشان می دهد. لب ها ممکن است پوسته پوسته شود و گوشه لب ها ترک بخورد. به علاوه زبان ملتهب می شود.

سیستم ایمنی ضعیف

کمبود ویتامین B6 ممکن است توانایی بدن در مقابل عفونت ها و بیماری ها را کاهش دهد. این مسئله می تواند یک چرخه باطل ایجاد کند. سرطان و سایر بیماری ها باعث کاهش سطح ویتامین B6 در بدن می شوند. بنابراین اگر مبتلا به این نوع بیماری ها هستید، برای جبران ویتامین B6 نیاز به مقدار بیشتری از آن دارید. با مصرف مکمل ویتامین B 6 می توانید کمبود آن را جبران کنید.

بی حس شدن دست ها و پاها

آیا انگشت های دست و پاهایتان سوزن سوزن می شوند؟ علت این مشکل اختلالات عصبی است که نوروپاتی محیطی نامیده می شود. کمبود ویتامین B6 باعث بروز نوروپاتی محیطی می شود. ویتامین B6 و B12 برای حفظ سلامت اعصاب ضروری هستند.

بدخلق شدن نوزاد

نوزاد بدخلق سعی می کند کمبود ویتامین B6 را به شما اعلام کند. اگر نوزاد را در بیشتر از ۶ ماه با چیز دیگری به جز شیر خودتان تغذیه نکنید، کودک دچار کمبود ویتامین B6 می شود. کمبود بیش از حد این ویتامین حتی ممکن است منجر به بروز تشنج شود. به علاوه کمبود ویتامین B6 شنوایی کودک را ببش از حد حساس می کند و در نتیجه هر سر و صدایی به راحتی کودک را آزار می دهد.

حالت تهوع صبحگاهی

مادران بیشتر از هر کس دیگری به ویتامین B6 احتیاج دارد. اگر احساس تهوع و استفراغ می کنید (و این احساس فقط به صبح خلاصه نمی شود) نیاز به مکمل ویتامین B6 دارید. اما لازم است این مکمل را زیر نظر پزشک مصرف کنید.

مغز مه آلود

ویتامین B6 به تنظیم خلق و خو و حافظه کمک می کند. اگر متوجه بروز احساسات آشفته یا مایوس کننده شدید، به ویژه اگر سن بالایی دارید، کمبود ویتامین B6 می تواند علت بروز آن باشد. کمبود ویتامین B6 احتمال بروز افسردگی بعد از سکته مغزی، شکستن لگن یا سایر بیماری های مهم را افزایش می دهد. B6 گاهی با سایر ویتامین های گروه B همکاری می کند. اگر دچار کمبود این ویتامین شوید، ممکن است توانایی های ذهنی شما نیز کاهش پیدا کند.

سرطان

کمبود ویتامین B6 احتمال بروز سرطان را افزایش می دهد. محققان علت ارتباط بین کمبود ویتامین B6 و سرطان را نمی دانند، اما بررسی ها نوعی ارتباط بین کمبود ویتامین B6 و بروز سرطان های معده و مری را نشان داده اند. به علاوه کمبود این ویتامین احتمال ابتلا به سرطان را در صورت مصرف هورمون های استروئیدی افزایش می دهد، سرطان هایی مانند سرطان پستان و پروستات.

میزان مصرف روزانه از ویتامین B6 چقدر است؟

میزان نیاز بدن به ویتامین B6 در روز ارتباط مستقیم با سن و سال شما دارد. نوزادهای ۷ تا ۱۲ ماه به میزان ۰٫۳ میلی گرم ویتامین B6 در روز نیاز دارند. با بالا رفتن سن میزان نیاز شما به ویتامین B6 افزایش پیدا می کند. اگر بیشتر از ۵۰ سال سن دارید، تقریبا به ۵ برابر از این ویتامین احتیاج دارید: ۱٫۷ میلی گرم در روز برای مردان و ۱٫۵ میلی گرم در روز برای زنان. خانم های باردار بیش از هر کس دیگری به ویتامین B6 احتیاج دارند، یعنی ۱٫۹ میلی گرم در روز.

منابع ویتامین B6 : پروتئین ها

دریافت تمام ویتامین B6 مورد نیاز از غذا آسان است. گوشت پرندگان، گوشت گوساله و ماهی از دم دست ترین منابع این ویتامین هستند. تنها ۹۰ گرم از ماهی تن حاوی تقریبا نیمی از نیاز روزانه یک بزرگسال به ویتامین B6 است. همان مقدار از ماهی سالمون ۳۰ درصد و همان مقدار گوشت مرغ ۲۵ درصد از نیاز روزانه به ویتامین B6 را تامین می کنند.

منابع ویتامین B6: سبزی ها و میوه ها

اگر سبزیجات نشاسته ای مانند سیب زمینی یا ذرت دوست دارید بهتر است بدانید یکی از منابع دریافت ویتامین B6 هستند. میوه ها نیز منبع مهم دیگری از ویتامین B6 هستند (به جز مرکباتی مانند پرتقال و گریپفروت). یک فنجان نخود فرنگی و لوبیا چیتی نصف نیاز روزانه به ویتامین B6 را تامین می کنند.

علت کمبود ویتامین B6

کمبود ویتامین B6 به شکل جدی به ندرت رخ می دهد. اما در برخی سالمندان به خاطر غذا نخوردن کافی یا عدم جذب مواد مغذی توسط بدن ممکن است دچار کمبود ویتامین B6 شونئ. بیماری های کلیوی و سایر شرایطی که باعث می شوند مواد مغذی توسط روده کوچک به خوبی جذب نشوند، از مهم ترین علل بروز کمبود ویتامین B6 هستند. نوشیدن زیاد مشروبات الکلی نیز یک عامل دیگر است.

مکمل های ویتامین B6

اگر قادر به دریافت ویتامین B6 کافی از غذاها نیستید، مکمل ها می توانند این کمبود را جبران کنند. اکثر مولتی ویتامین ها دارای ویتامین B6 هستند یا اینکه می توانید ویتامین B6 را به طور مجزا مصرف کنید. اگر در حال مصرف داروی خاصی هستید یا مکمل دیگری مصرف می کنید، به پزشک خود اطلاع دهید. به علاوه در مصرف ان محتاط باشید. مصرف زیاد ویتامین B6 به عصب ها آسیب می رساند یا منجر به بروز زخم، سوزش سر دل یا تهوع می شود. حداکثر میزان مصرف ویتامین B6 برای بزرگسالان ۱۰۰ میلی گرم در روز است.

منابع ویتامین B6

منابع ویتامین B6

شربت سرماخوردگی نوزادان

شربت دکسترومتورفان (Dextromethorphan) و شربت کوریزان (Corizan) دو نمونه اصلی شربت سرماخوردگی نوزادان هستند. برای درمان سرماخوردگی نوزادان و کودکان داروهای مختلفی وجود دارد که می‌توان تحت نظر پزشک از آن‌ها استفاده کرد.

سرماخوردگی از بیماری‌هایی است که سن و سال و موقعیت نمی‌شناسد. این عارضه ممکن است در سال چندین مرتبه به سراغ انسان آید. متاسفانه نوزادان با آن جسم نحیفی که دارند، از سرماخوردگی در امان نیستند. هنگامی که نوزاد در حال بزرگ شدن است نسبت به ویروس‌ها بسیار حساس‌تر است و با میکروبی شدن دست‌ها به ویروس سرماخوردگی و لیسیدن دست‌ها و مالیدن به چشم‌ها، سریع‌تر به سرماخوردگی مبتلا می‌شوند. یکی دیگر از مهم‌ترین دلایل سرماخوردگی نوزادان، کامل نشدن سیستم ایمنی آن‌ها است. هنگامی که نوزاد سرما می‌خورد فقط بر علیه یکی از انواع ویروس‌ها ایمنی پیدا می‌کند. پس نوزاد شما باید به تمامی ویروس‌های سرماخوردگی دچار شود تا نسبت به همه آن‌‌ها ایمنی پیدا کند.

در صورتی که سرماخوردگی نوزاد در فاصله زمانی اردیبهشت تا آبان اتفاق بیافتد و به صورت بروز سریع تب، همراه با لرز و خستگی باشد و در پی آن آبریزش بینی و یا سرفه خشک ایجاد شود، کودک شما به احتمال زیاد به آنفلانزا دچار شده است ولی در صورتی که قبل از تب کردن، گرفتگی بینی و سرفه وجود داشته باشد نوزاد شما سرما خورده است. بنابراین خیلی طبیعی است که نوزاد در سال اول تولد دچار سرماخوردگی شود و والدین سردرگم شوند و ندانند چه کنند. شاید در وهله اول، اولین اقدامی که به ذهنتان بیاید مراجعه پزشک باشد. پزشک متخصص کودکان با گرفتن درجه حرارات بدن نوزاد و بررسی وضعیت جسمی‌اش داروی مناسب را برای او تجویز می‌کند. در ادامه به معرفی برخی از انواع شربت سرماخوردگی نوزادان پرداخته‌ایم. نکته قابل توجه این است که استفاده از دارو بدون تجویز پزشک متخصص برای کودک شما، گزینه خوبی برای ایجاد حس خوب در کودکتان نیست و استفاده از چنین داروهایی برای نوزاد نباید خودسرانه باشد.

معرفی شربت سرماخوردگی نوزادان ۱. شربت دکسترومتورفان

شربت دکسترومتورفان (Dextromethorphan) از داروهای سرماخوردگی است که برخی از علائم آن مثل سرفه را برطرف می‌کند. این دارو هم برای بزرگسالان و هم برای کودکان موجود است. به طور معمول، میزان مصرف در کودکان دو تا شش سال، حدود یک قاشق مرباخوری در هر شش ساعت و در کودکان شش تا ده سال، حدود دو قاشق مرباخوری در هر شش ساعت است. استفاده از این دارو برای نوزادان و کودکان زیر دو سال تنها با نظر پزشک متخصص کودکان باید صورت گیرد.

عوارض: خارش، اسهال، یبوست، حالت تهوع و استفراغ، خواب‌آلودگی، عصبانیت، کاهش هشیاری و گیجی، توهم دیداری، سرگیجه، تاری دید، تعرق، تب، تغییرات فشارخون، تنفس کم‌عمق و یا نامنظم، احتباس ادرار و درد مثانه برخی از عوارض مصرف این داروست.

۲. شربت کوریزان

کوریزان (Corizan) از داروهای سرماخوردگی است که به منظور تسکین علائم سرماخوردگی و آنفولانزا مثل سرفه، درد و تب در بزرگسالان و کودکان مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دارو با عنوان شربت کوریزان درد و تب برای کودکان توسط پزشک تجویز می‌گردد. داروی کوریزان برای بزرگسالان به صورت قرص است. به طور معمول به منظور رفع علائم سرماخوردگی در بزرگسالان هر ۸ ساعت یک قرص مصرف می‌شود، میزان مصرف شربت کوریزان برای کودکان به وزن کودک بستگی داشته و توسط پزشک تجویز می‌شود. توجه داشته باشید که در صورت یکی بودن علائم بیماری یک کودک با کودکی دیگر باز هم نباید از داروی مشابه استفاده کرد. مصرف چنین داروهایی برای نوزادان و کودکان حتما باید بر اساس صلاح‌دید و تجویز پزشک صورت گیرد.

عوارض: سرگیجه، خواب‌آلودگی، سردرد، تاری دید، ناراحتی معده، حالت تهوع، یبوست، خشکی دهان و بینی و گلو برخی از عوارض این داروست.

درمان سرماخوردگی نوزادان با روش‌های خانگی

همانظور که می‌دانید بدن نوزاد از نظر مصرف دارو (چه گیاهی و چه شیمیایی) همانند بزرگسالان نیست. اگر شما مبتلا به سرماخوردگی شوید، درمان‌های خانگی زیادی همچون مصرف سوپ و نوشیدنی‌های داغ برای کاهش علائم و ایجاد احساس بهتر برایتان وجود دارد. اما برای درمان سرماخوردگی نوزادان زیر ۳ ماه، چون دارو‌ها و سوپ مرغ جزء گزینه‌ها نیستند، شرایط دشوارتر می‌شود. با این حال برخی از روش‌های خانگی وجود دارند که می‌توانند از میزان علائم سرماخوردگی در نوزاد کم کرده و بهبودی او را سرعت بخشند. اگر با این درمان‌های خانگی مفید آشنایی کافی ندارید بهتر است لینک‌های زیر را در این زمینه مطالعه کنید.

هشدار

گاهی والدین خودسرانه انواع شربت سرماخوردگی نوزادان را به کودک خود می‌دهند. در صورتی که این کار ممنوع است و باید بدانند اگر به کودک زیر ۶ ماه دارویی را بدون تجویز پزشک بخورانند اختلال در یادگیری را برای کودک رقم می‌زنند. همچنین مصرف شربت‌هایی که خواب‌آلودگی را در کودک تشدید می‌کند بسیار خطرناک است و به هیچ‌وجه نباید برای خواب کردن کودک از دارو و مواد خواب‌آور استفاده کنند. عوارضی مانند ضایعات مغزی حتی کوتاه مدت حاصل مصرف این داروهاست.

شربت سرماخوردگی نوزادان

شربت سرماخوردگی نوزادان

درمان زود انزالی با حجامت

 زود انزالی یا سستی کمر یکی از رایج ترین مشکلات امروزه زوج های جوان است که متاسفانه باعث عدم لذت از یکی از بهترین لذت های زندگی که همان مسائل زناشویی است می شود. تقریباً از هر ۳ مرد یک نفرمبتلا به این مشکل است و متاسفانه گاهی شاهد این هستیم که برخی جوانان با تصور اینکه این مشکل غیر قابل درمان است و شاید باعث شکست در زندگی زناشویشان شود حتی به ازدواج فکر هم نمی کنند، این تصور در واقع تصور غلطی است و ریشه در مسائل آموزشی دارد، برخی پدران که باید تجربه خود را در مسائل زناشویی در اختیار فرزندشان که به سن ازدواج رسیده و قصد تشکیل زندگی دارد بگذارند و این اتفاق نمی افتد با این تصور که فرزندم خود این مسئله را به تجربه متوجه خواهد شد، این کابوس که در بین جوانان و به خصوص افرادی که به تازگی ازدواج کرده اند رواج زیادی دارد. در این مطلب قصد معرفی روشهایی را خواهیم داشت که نه تنها به شکل بی نظیری باعث درمان و از بین رفتن این مشکل و رضایت زوجین از رندگی و مسائل زناشویی را در بر خواهد داشت بلکه کمترین هزینه را داشته و به مصرف دارو هم نیاز نیست. در صورتی که مطلب حاضر را مطالعه می کنید ما را از دعای خیر خود بی نصیب نگذاشته و با دعای خیرتان راه گشای ما در ارائه مطالب کاربردی در جهت پیشرفت و تعالی جامعه باشید.

انزال زودرس یا سستی کمر به زبان ساده : انزال و خروج مایع منی قبل از دخول حتی فقط با لمس بدن و یا در ابتدای عمل نزدیکی که هنوز طرفین به اوج لذت جنسی نرسیده اند که باعث احساس نارضایتی شدید در طرفین می شود را انزال زودرس و یا به اصطلاح عامیانه سستی کمر می گویند.

شناخت عوامل تاثیر گذار در زودانزالی

اطبای سنتی و بسیاری از روانشناسان تا به حال عوامل بسیاری را در ایجاد این مشکل کشف کرده اند که به آنها اشاره ای خواهیم داشت.

استفاده از غذاهای ناسالم : مصرف غذاهای بی محتوی مانند انوع فست فود باعث زود انزالی در مردان و پرخاشگری و احساس ترس و وحشت در خانم ها می شود.

عدم آگاهی از جنس مخالف :

بی شک یکی از مهمترین مسائل زندگی زناشویی شناخت احساسات و خواست طرفین از یک رابطه است، بهتر دیدم تا با ذکر مثالی این موضوع را بیشتر روشن کنم. ابتدایی ترین لازمه تحریک جنسی خانم ها احساس آرامش و توجه به احساسات آنها از ساعاتی قبل از رابطه است، داشتن صبر و حوصله در انجام معاشقه و بوسیدن ، ماساژ قبل از شروع رابطه یکی دیگر از مهمترین مسائلی هستند که باید به آن توجه داشت، با توجه به توضیحاتی که داده شد هر چه بیشتر به احساسات طرف مقابل توجه داشته باشید باعث شناخت بیشتر خواهد شد که در بدست آوردن موفقیت کامیابی در زندگی و مسائل زناشویی پیش خواهید رفت.

بیشتر بخوانید>> روش دیر ارضا شدن و درمان زودانزالی

کم خوابی :

کم خوابی و اختلالات جریان خواب یکی از شایعترین مواردی است که مسائل جنسی را تحت تاثیر قرار می دهد که بسیاری از افراد به سادگی با آن کنار می آیند، بی خوابی خود تحت تاثیر عوامل بسیاری از جمله : نداشتن برنامه غذایی صحیح ، تحمل تنش و استرس در محیط کار و زندگی ، وجود بیماری ها و اختلالات طبی و روانی، سوء مصرف مواد و دخانیات اینها گوشه ای از مشکلاتی است که شخص را دچار بی خوابی می کند. باید گفت بی خوابی خود مادر بسیاری از مشکلات و بیماریهاست که باید با شناخت عوامل تشکیل دهنده و با استفاده از مشاوره های روانی و پزشکی راه حل مناسبی را انتخاب و این مشکل را از بین برد.

فاصله زیاد بین روابط جنسی:

یکی از مهمترین عوامل انزال زودرس فاصله طولانی بین هر نزدیکی است، وقتی که احساسات جنسی بین زوجین متراکم میشود ، معمولا کنترل یک باره آنها سخت میشود و منجر به انزال زودرس میشود

تجربه جنسی کم :

اگر شما هم از دسته افرادی هستید که تا به حال رابطه ی جنسی نداشته اید و از این موضوع نیز نگران هستید که باید چه کنم ؟ در پاسخ به این سئوال باید گفت که شاید نیمی از افرادی که در جامعه با آنها در تماس هستیم با این مسئله رویرو هستند و این به معنی بیماری نیست! بلکه با پذیرش این مسئله و حفظ آرامش خود این مسئله را برای همیشه از بین برد، در ادامه مطلب شما را با روشهایی آشنا خواهیم کرد که تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

تفاوت در ارگاسم(اوج لذت جنسی) زن و مرد :  

یک –

اولین مرجله در یک رابطه موفق ایجاد حس برانگیختگی در زن و مرد است ، برانگیختگی در مردان به سادگی و از راه های متعددی انجام می شود ولی در زنان بسیار پیچیده تر بوده و به راحتی به وجود نمی آید. مدت زمان رسیدن به ارضای جنسی و ملزومات آن در زنان و مردان کاملا متفاوت است.

دو –

مردان گاهی در عرض چند ثانیه یا حداکثر چند دقیقه به ارضای جنسی (انزال) می‌رسند، ولی زنان برای رسیدن به ارگاسم به زمان طولانی‌تری (معمولا ۱۰ دقیقه یا بیشتر) نیاز دارند. برخلاف آقایان، زنان برای رسیدن به ارگاسم به محرک‌های دیگری نیز نیازمندند. یعنی اگر تمام شرایط مهیا باشد، برای رسیدن به ارضای جنسی در یک زن، حدود ۲۰ دقیقه زمان لازم است که این زمان می‌تواند در افراد مختلف متغیر باشد.

سه –

مردان پس از انزال، بلافاصله نمی‌توانند دوباره رابطه برقرار کنند و مدت زمانی لازم است تا مجددا توانایی برقراری رابطه را پیدا کنند. این زمان با توجه به سن مرد، از چند دقیقه تا چند ساعت و حتی چند روز متغیر است. در زنان این زمان معنا ندارد و در یک بار رابطه زناشویی، می‌توانند حتی چند بار به ارضای جنسی برسند.

 

روشهای درمان زود انزالی یا سستی کمر به زبان ساده اصلاح مزاج :

به عقیده بنده اولین قدم برای پیروزی و موفقیت در یک رابطه زناشویی اصلاح مزاج م متعادل کردن آن است.سیستم گوارش خود را اصلاح و کبد را پاکسازی کنید، با کمی تحقیق متوجه خواهید شد که احساس رضایت ، شادی، خواب کافی و مناسب، عدم افسردگی نیازمند سلامتی کبد و داشتن گوارش منظم است که این دو نیازمند شناخت مزاج و مصرف مواد غذایی مناسب خواهند بود.

تغذیه و ساعت مناسب برای انجام مسائل زناشویی :

معمولاً زوجها شب را برای انجام مسائل زناشویی انتخاب می کنند که البته انتخاب درستی نیز هست زیرا بدن پس از آن نیاز به بازسازی و احیای مجدد دارد که زمان خواب بهترین زمان مناسب است. بهترین زمان صرف غذا حداقل ۳ ساعت قبل از انجام عمل است که توصیه می شود بسیار سبک باشد تا فشاری به پروستات وارد نشود و بهترین زمان نزدیکی که در درمان انزال زودرس نیز نیز تاثیر دارد پس از خواب شبانه و قبل از طلوع آفتاب است که بدن خستگی خود را بیرون کرده باشد و آماده هر فعالیت سنگینی است. یاد آور می شوم که حتماً قبل از خواب اجابت مزاج داشته باشید.

خونسردی و آرامش :

پرهیز از هیجان زدگی و حفظ آرامش نه تنها باعث از بین رفتن انزال زودرس می شود بلکه باعث طولانی شدن رابطه و احساس رضابت طرفین می شود. یاد آور می شوم که قبل از شروع رابطه باید سعی در تحریک زن داشته باشید که این موضوع با لمس بدن و بوسیدن فسمتهای مختلفی از جمله صورت و گردن انجام می شود، احادیث بسیاری از اعمه اطهار ذکر شده که انجام این اعمال باعث استحکام زندگی و احساس رضایت می شود، پس در انجام ابن اعمال عجله نکنید.

بیشتر بخوانید>> انزال زودرس در آقایان و درمان آن

تعدد نزدیکی :

همانطور که فاصله بین هر رابطه باعث افزایش میل و ایجاد هیجان می شود بالعکس زیاد کردن دفعات نزدیکی در طول هفته و روز میتواند به درمان زود انزالی کمک کند به طوریکه اگر هفته ای دو بار نزدیکی دارید و آن را تبدیل به هفته ای ۴ الی ۶ بار برسانید ، بعد از چند هفته مشکل زود انزالیتان تا حدودی رفع میشود.

استفاده از کاندوم :

اگر در ابتدای شروع زندگی زناشویی هستید گاهی از کاندوم و بخصوص از نوع بیحس کننده آن که در بازار به فراوانی موجود است استفاده کنید، میتواند به دلیل کمتر کردن میزان تماس آلت جنسی مردانه ، باعث کمتر شدن زود انزالی شود.

وضعیت مناسب هنگام نزدیکی :

شاید گاهی وضعیتی که هنگام نزدیکی در آن قرار می گیرد باعث طولانی تر شدن زمان آن شود. معمولاً در کلاسهای بهداشت که قبل از ازدواج برای زوجهای جوان برگزار می شود به این نکته اشاره می شود که موقعیت قرار گیری مرد زیر و زن بالا باعث بیشتر و طولانی شدن مدت زمان نزدیکی می شود این در حالی است که روش های معمول ( مرد در بالا ) کمک خیلی زیادی به درمان انزال زود رس نمیکند ، برای درمان میبایست از روشهای جنسی که در آن مرد به پشت خوابیده و زن در رو عملیات جنسی را با فعالیت زیاد کنترل میکند از جمله بهترین روشها برای درمان میباشند .

تکنیک فشار :

گاهی با کمی تلاش به سادگی می توان این موضوع را پشت سر گذاشت. بر طبق این روش با فشار دادن انتها یا سر آلت تناسلی قبل از انزال ، از انزال جلوگیری میشود که دلیل جلوگیری کردن آن این است که با فشار آوردن به این نقاط فشار خون در این نقاط کم میشود و درنتیجه نعوظ یا ارکیسون کم میشود و انزال دیر انجام می پزیرد.

تکنیک توقف و شروع :

شاید بتوان گفت که یکی از موثرترین روشها که باعث می شود تا کاهی فرد بیش از ۱۰ دقیقه نزدیکی داشته باشد و از لذت آن هم نیز کم نمی شود.یکی از روشهای موثر برای رهایی از انزال زودرس روش start & stop نام دارد. در این روش شما به فعالیت جنسی پرداخته و بعد از آنکه تحریک شما به حداکثر رسید و درست پیش از آنکه انزال شوید، دست از فعالیت برداشته و برای مدت کوتاهی هیچ تحریکی انجام نمی دهید. هر چند در ابتدا ممکن است مشکل به نظر برسد ولی به مرور زمان شما از لذت جنسی زیادی بهره مند خواهید شد. یکی از بهترین راههای انجام این روش آنست که در ابتدا از روش ۴ به ۱ شروع و بعد به تدریج آنرا افزایش داده و به ۹ به ۱ برسانید. یعنی در آمیزش های اول چهار بار آلت خود را وارد واژن نموده و بعد مکث کنید و دوباره چهار بار وارد نموده و مجددا چند ثانیه صبرکنید و همین طور ادامه دهید تا نهایتا به انزال برسید. بسته به وضعیت بدنی خود میتوانید در طول چند هفته یا چند ماه تعداد دفعات تحریک را بتدریج افزایش داده و در نهایت به بهترین حالت آن یعنی نه بار ورود آلت تناسلی و یکبار توقف(۹ به ۱) برسانید.

بیشتر بخوانید>> معرفی و بررسی انواع قرصهای تاخیری و عوارض آن

استفاده از حنا :

استفاده از حنا نه تنها در رنگ آمیزی بلکه در ضدعفونی و حتی یکی از رایجترین درمان های گیاهی برای ضخامت بخشیدن به پوشت صورت و بدن است که در این مورد نیز کارایی لازم را دارد ، برای استفاده می توان ابتدا آلت را با آب و صابون شست و سپس مقدار ۱ تا دو قاشق مرباخوری حنا را به همراه کمی آب خیس کرده و آلت را در حالت نعوظ و استاده تحریک و اقدام به ماساژ دادن با حنا کنید و پس از ۱۰ دقیقه با آب ولرم بشویید. با استفاده از حنا پوست آلت خود را ضخیم کرده و از تحریکات شدید خبری نیست و در نتیجه مدت زمان طولانی مشغول رابطه خواهید بود.

 

درمان زود انزالی و راهنمای تقویت جنسی نکات مهم در پیشگیری و درمان زودانزالی

درمان ضعف جنسی

روش نخود و آب نخود برای درمان زودانزالی و مشکلات جنسی

 هر روز یک کاسه نخود آب پز شده بخورید یا اینکه نخود را در آب به مدت بیست و چهار ساعت بخیسانید و آب آنرا جدا کنیداز این آب هر شب یک لیوان بنوشیدخود نخود را له کرده و نرم بشود، سپس یک ساعت قبل از هر وعده غذایی یک قاشق غذاخوری بخوریدمیتوانید هر شب نیز کمی عسل و گرد نخل مخلوط کنید و با دمکرده طارونه بنوشید.

ضعف نعوظ مردان معمولا از نبودن ریح جنسی است که این ریح را میتوان توسط نخود آبگوشتی یا آب آن تامین کرد، اگر دچار یبوست هستید حتما یبوست را درمان کنید و در صورت اختلال در آنزیم کبدی نیز به فکر درمان آن باشید، انجام حجامت ساکرال در برنامه درمان گنجانده شود. بعد از هر بار استحمام حدود ۱۵ دقیقه بیضه ها و آلت را با روغن زیتون ماساژ و روغن مالی کنید‌.

مصرف زیاد ماست به ویژه ماست های پاستوریزه و نیز مصرف ترشی جات بدون مصلح و تغذیه های ناسالم و زندگی کردن روی فرش های ماشینی باعث ضعف قوای جنسی و سرعت انزال می گردد.

برای افزایش قوای جنسی و همچنین جلوگیری از سرعت انزال، چنین عمل کنید:

کندر + میخک + مغز زبان گنجشک + خشخاش

مواد فوق را آسیاب کرده، کپسول درست کنید و قورت دهید.

پیاز را در روغن زیتون، سرخ کرده و تخم مرغ سنتی را در آن پخته و میل کنید.

خوردن میوه طبیعی انبه (نه آب میوه آن)، در تقویت قوه جنسی مؤثر است.

درمان اصلی آن است که تغذیه خود را اصلاح کنید.

 درمان ضعف توان جنسی(تقویت جنسی) استاد تبریزیان

۱خرما (مخصوصا خرمای برنی)

۲انجیر

۳خربزه

۴پیاز

۵تخم مرغ محلی

۶سرخ شده پیاز همراه تخم مرغ در روغن زیتون

۷تخم مرغ بهمراه گوشت گوسفند

۸حلیم

۹ترکیب سویق و روغن زیتون

۱۰شیر همراه عسل

۱۱استفاده از بوی خوش (بوی خوش طبیعی نه صنعتی یا شیمیایی)

۱۲شانه زدن موها (به صورت نشسته)

۱۳سرمه کشیدن

۱۴خضاب کردن

۱۵نوره کشیدن (پودر بهداشتی موبر (حاوی زرنیخ باشد))

۱۶قرار دادن سعد کوفی در دهان

۱۷″به”

۱۸انار

۱۹داروی ترکیبی ابن مسعود

۲۰بادمجان

۲۱هویج (جزر)

۲۲استفاده از نمک دریا و سنگ نمک

۲۳رو به آفتاب ننشستن (رو به آفتاب نشستن باعث کاهش قوه جنسی میشود)

بیشتر بخوانید>> تاخیر انداختن انزال مردانه +چگونه دیر ارضا شویم

نکات مهم در پیشگیری و درمان زودانزالی

 بعد از هر بار ارتباط جنسی ،یک تا دو قاشق غذاخوری عسل میل کنید.

تنها چیزی که میتواند جایگزین “آب حیات” شود عسل است.

نوشیدن سردیها (مثلا نوشابه ها ،آب یخ ،دوغ و …)باعث زودانزالی در ارتباطهای بعدی میشود.

جویدن لقمه های غذا در وعده های غذایی بسیار مهم است.تندتند خوردن و عجولانه خوردن باعث زودانزالی میشود.

بالابودن میکروب هلیکوباکتر معده باعث زودانزالی جنسی میشود.

داشتن سنگ کلیه ،واریکوسل ،فشارخون بالا و یا پایین ،کمخونی ،باعث زودانزالی جنسی میشود.

درمان

برای درمان ،باید به حل موارد فوق بپردازید از خوردن ترامادول ،ویاگرا ،و سایر داروها بطور جدی خودداری نمایید.

تمرین ذهنی تحریک وعدم ارضا حین رابطه باطولانی کردن معاشقہ در درمان وکنترل زود انزالی موثر است.

انجام ورزش کِگِل

بیشتر بخوانید >> راههای جلوگیری از انزال در خواب احتلام در خواب

درمان زودانزالی برحسب مزاج

خواندن ذکر شریفه:الهم إنی أعوذبک من الاحتلام ومن سوء الأحلام ومن أن یتلاعب بی الشیطان فی الیقظه والمنام

 درمان زودانزالی دمویها و صفراویها

باید حجامت عام دو تاسه مرحله، خوراک سرکه شیره هم شبی یک لیوان میل شود.

در واقع با کاهش حرارت میتوان زود انزالی گرم مزاجها را کنترل کرد.صفراویها حتما بعد از حجامت انار یا رب انار میل نمایند.

برای درمان زود انزالی سوداویها

بادام درختی روزی۱۴ عدد

ارده با شیره انگور هفته ای پنج وعده صبحانه میل شود.

بادکش کمر یک شب درمیان چهارده مرحله.

روغن مالی کمر و زیر شکم با سیاهدانه.

طول درمان ۴۰ الی ۱۲۰ روز می باشد.

درمان زود انزالی بلغمیها دستور زیر اجرا شود

دوسین هر ۸ ساعت یک ق مرباخوری.

ارده با شیره انگور هفته ای ۵ وعده.

خرما روزی ۳ عدد،مویز روزی ۲۱ عدد.

ماساژ کمر و روغن مالی کمر و زیر شکم با روغن سیاهدانه.

بیشتر بخوانید >> راههای جلوگیری از انزال در خواب

به طور کلی نسخه ی واحد برای همه آقایان با هر مزاجی، جهت تقویت جنسی، نخود است

مصرف نخود به هرشکل ممکن باید دوباره به سبد غذایی خانواده ها برگردد. نخود مرد آفرین است. نخود در درمان ناباروری آقایان حرف اول را میزند.داروی تأخیری جنسی که عمده اش شاه زیره است.

 رفع غلبه خلط موجود(همه مزاج ها)

گوشت چرخکرده گوسفندی با یک تخم مرغ محلی با زردچوبه با روغن کنجد یا حیوانی

با پیاز تفت داده و هفته ای دوبار با اندگی پودر سماق شب شب شب بخورید که عورت را نعوظ و اسپرم غلیظ  میشود .

-روغن سیاهدانه را میتوان به آلت جنسی روزی دوبار مالیده و آرام بمالید بشرطی که خودارضایی صورت نگیرد

-فندوق و‌بادام زمینی را آرد کرده و با عسل مخلوط بخورید

-موهای عورت را باتیغ نتراشیده بلکه با واجبی یا نوره مبادرت به ازاله مو شود تا آرسنیک طبیعی آن سبب تقویت مجاری ادراری و دفع عفونت و -رشد جریان طبیعی خون گردد

-نان جو با پنیر و گردو شب هنگام

-گرده گل یک قاشق در یک لیوان عسلاب ناشتا تا چهل روز ژل رویال عسل تا سه نخود در روی زبان و ناشتا تا۴۰روز(درمان اسپرم ضعیف)

بیشتر بخوانید>> آموزش رابطه جنسی برای اولین ارتباط برای زوجهای جوان

-روزی ۷ انجیر همراه با کندر (انجیر را باز کنند و داخلش یک تکه کندر قرار دهند و بخورند)

-ریشه ایرسا(زنبق)،تخم کاهو،تخم گشنیز،کراویا ,سداب، تخم خرفه،تخم خیار,اسفرزه

-خوردن آویشن ونمک(نمک دریا وطبیعی) مفیداست.(بحارالانوار،ج۶۶،ص۱۹۸).

-امام صادق علیه السلام:خوردن زردک،کلیه ها راگرم وآلت را راست می کند.(کافی،ج۶،ص۳۷۲).

-استفاده نکردن ازکفش سیاه که طبق روایت(کافی،ج۶،ص۴۶۵)

-استفاده ازشاه زیره:پودرکنید و۲ساعت قبل ازنزدیکی مصرف شود.

-یک مُشت نخود و کشمش بدون هسته بخورید و دو بار در روز با آبِ کرفس تازۀ خام آلت را ماساژ دهید.

-موقع جماع روغن کنجد و مصطکی به سر آلت بزنید.

-مصرف انواع سویق بلاخص سویق سنجد در تقویت قوای جنسی و دیر انزالی موثر است.

 

درمان زود انزالی با حجامت

درمان زود انزالی با حجامت

تمرین‌های پیشنهادی برای افزایش مقاومت بدن و جلوگیری از آسیب

 تقویت بدن و جلو‌گیری از آسیب دیدگی

علت اصلی بروز بسیاری از آسیب دیدگی‌ها ضعف عضلانی و عدم تعادل آنهاست، با انجام چند تمرین ساده می‌توان از این نوع آسیب دیدگی‌ها جلوگیری کرد.

کمردرد مزمن، مچ پای پیچ خورده،  شانه یخ زده و آسیب‌هایی این‌چنین نمونه‌هایی از عوارض آزار دهنده ورزش و تمریناتی هستند که به دلیل آماده نبودن بدن و اعمال فشار روی آن ایجاد می‌شوند.

در این بین بیشتر آسیب‌های ورزشی قابل پیشگیری هستند و با انجام تمرینات مناسب و افزایش مقاومت بدن نه تنها می‌توانید جلوی عوارض دویدن‌های طولانی و تمرین‌های سنگین را بگیرید، بلکه در برابر رویدادهای ناگوار روزمره نیز ایمن خواهید شد.

برای جلوگیری از آسیب‌های ناشی از ضعف عضلانی و عدم تعادل آنها بهتر است در کنار ورزش همیشگی و پیش از اعمال فشار بر روی عضلات، برخی تمرینات قدرتی را برای آماده سازی بدنتان انجام دهید.

این‌گونه تمرینات که اصطلاح آن‌ها را تمرینات توانبخشی پیش از ورزش می‌نامند؛ بدن و مغز شما را در معرض وضعیت‌های جدید قرار می‌دهند. بنابر تحقیقات انجام شده تمرین‌های پیشگیرانه به میزان ۸۸ درصد از آسیب‌های رباط صلیبی زانو در فوتبالیست‌ها جلوگیری می‌کند؛ همچنین این تمرین‌ها از عدم تعادل عضلانی جلوگیری کرده و وضعیت بدنی را بهتر می‌کند.

توجه کنید که تمرین‌های پیشگیرانه را با گرم‌کردن و نرمش‌های پیش از تمرین اشتباه نگیرید، این تمرینات  اهداف بلند مدت دارند؛ ممکن است ۱۰ یا ۲۰ سال بعد نتیجه اش را ببینید، زمانی که سایر همترازهای شما آسیب دیدگی و ضرب دیدگی‌های  دارند، شما همچنان قوی خواهید بود.

در بیشتر افراد، ۶ قسمت کلیدی در بدن وجود دارد که منجر به حرکات ایمن‌تر و توان و استقامت بهتر می‌شود و شامل کتف، لگن، عضلات سرینی و غیره می‌شود. اگر یکی از این نواحی ضعیف باشد، می‌تواند روی سایر قسمت‌ها اثر بگذارد اما اگر روی همه این شش قسمت به خوبی کار شود، سایر قسمت‌های بدن هم تحت تاثیر قرار خواهند گرفت.

شما می‌توانید هرکدام از این ۶ حرکت را قبل یا پس از تمرین همیشگی‌تان، بین ست‌های ورزشی، حین تمرینات استقامتی یا هر زمان در طول روز انجام دهید؛ می‌توانید یک یا دو حرکتی را که برای بدن‌تان چالش برانگیز است انتخاب کرده و ۱۰ بار در روز و هر بار ۳۰ ثانیه انجام دهید؛ حین استراحت‌هایی که موقع انجام کارتان دارید، و یا هنگام تماشای تلویزیون آن را تکرار کنید.

تمرین‌های پیشنهادی برای افزایش مقاومت بدن و جلوگیری از آسیب

برای افزایش استقامت استخوان کتف و استقامت نیم تنه مقابل دیوار روی زمین دراز بکشید، طوری که سرتان ۱۵ سانتیمتر با دیوار فاصله داشته باشد و بدن تان در وضعیت عمود بر دیوار قرار بگیرد. کف دست‌ها را به دیوار فشار دهید، طوری که انگشت‌ها به سمت زمین و بازوها موازی با هم باشند. پایین کمرتان را به زمین فشار دهید.

این وضعیت را در بالا تنه تان حفظ کنید و زانوهای‌تان را بالا بیاورید تا با لگن تان زاویه ۹۰ درجه داشته باشد. با پایین کمرتان محکم به زمین فشار وارد کنید، به آرامی پاشنه‌ها را به سمت زمین پایین بیاورید و به حالت اول برگردید. برای تسهیل این حرکت، می‌توانید زانوها را کمتراز ۹۰ درجه خم کنید تا پاشنه‌های‌تان در فاصله کمتری از بدن تان به زمین بیایند. این حرکت را ۸ تا ۱۵ بار تکرار کنید. در ضمن می‌توانید حرکت بارفیکس را جایگزین آن کنید.

علت اصلی بروز بسیاری از آسیب دیدگی‌ها ضعف عضلانی و عدم تعادل آنهاست

برای افزایش استقامت عضلات سرینی و لگن یک باند کشی کوچک دور ران‌های تان قرار دهید، درست بالای زانوها. به پشت دراز بکشید، زانوها را خم کنید و کف پاهای تان را روی زمین بگذارید، نزدیک باسن تان. شکم تان را سفت و منقبض کنید، پایین کمرتان را به زمین فشار دهید، حالا پاهای‌تان را تا جایی از هم باز کنید که باند کشیده شود.

باند را در حالت کشیده نگه دارید، عضلات سرینی را فشرده کنید، پاشنه‌ها را به زمین فشار دهید و باسن را از زمین بلند کنید تا جایی که هم راستا با زانوها و شانه‌های تان شود. اگر در ناحیه پایین کمر احساس تنش و فشار کردید (برخلاف عضلات سرینی و همسترینگ که باید تحت فشار و تنش باشند)، باسن‌تان را زیاد بالا نیاورید. باسن را به زمین برگردانید و حرکت را تکرار کنید. این حرکت را ۵ تا ۱۵ بار تکرارا کنید یا در صورت تمایل حرکت اسکوات با هالتر از پشت را جایگزین آن کنید

ورزش‌های مناسب برای تقویت بدن

برای بهبود استقامت کتف، نیم تنه، عضلات سرینی و لگن روی زمین بنشینید، پاهای تان را خم کنید و کف پاها را روی زمین بگذارید و به عرض شانه‌ها از هم باز کنید. کف دست‌ها را پشت‌تان روی زمین بگذارید در حالی که انگشت‌ها به سمت عقب باشند. عضلات سرینی و باسن را فشرده کرده و پایین کمرتان را مسطح با زمین کنید.

با دست‌ها و کف پاها به زمین فشار وارد کنید، باسن‌تان را تا جایی بالا بیاورید که فرم بدن‌تان در خط مستقیمی با شانه‌ها و زانوها قرار بگیرد (یا تا جایی که می‌توانید باسن را در همین وضعیت بالا بیاورید). قفسه سینه‌تان را به سمت بالا فشار دهید. مکث کنید، عضلات سرینی، همسترینگ و بالا تنه را فشرده و منقبض کنید. به حالت اول برگردید، مکث کرده و تکرار کنید این حرکت را ۸ تا ۱۵ بار تکرار کنید کسانی که بدنسازی کار می‌کنند می‌توانند پرس دمبل بالای سر را جایگزین آن کنند.

افزایش مقاومت بدن

برای افزاش استقامت نیم تنه، باسن و کف پاروی یک جعبه یا استپ که حدوداً ۱۵ سانتیمتر یا بیشتر ازتفاع دارد بایستید. به نحوی که روی لبه آن قرار بگیرید که پای چپ‌تان روی استپ و پای راست‌تان آویزان باشد. دست‌های تان را در بالای استخوان لگن قرار داده و کف پای چپ را به استپ فشار دهید، استخوان لگن‌تان تراز با زمین باشد

۵ تا ۱۵ بار در روز صاف بایستید و اجازه دهید باسن راست‌تان تا جایی که می‌تواند و راحت و آزاد است به سمت پایین برود؛ حالا برعکس، با پای چپ تان فشار وارد کنید و باسن راست را تا جایی که امکان دارد بالا بکشید.

بایستید و پاهای‌تان را کمی بیشتر از عرض شانه‌ها باز کنید، انگشت‌ها هم کمی به طرف بیرون باشند. بازوها را بالای سرتان ببرید.

به جلو خم شوید تا انگشتان دست‌های‌تان زمین را لمس کند. دست‌ها را روی زمین نگه دارید و پایین کمرتان قوس طبیعی‌اش را داشته باشد، باسن‌های تان را به پایین بیاندازید و تا جایی که می‌توانید به زمین نزدیک کنید. سر و سینه‌تان بالا باشد و مستقیم به جلو نگاه کنید. دست‌ها را بالای سرتان ببرید یا روی سینه ضربدری کنید. بالاتنه را راست نگه دارید، بازوها بالا و کشیده باشند و به جلو نگاه کنید، با فشار به پاشنه ها بلند شوید.

۵ تا ۱۰ بار این حرکت را تکرار کنید تا استقامت کتف، استقامت وضعیت بدن و استقامت بالا تنه شود.

برای بهبود استقامت کتف، استقامت وضعیت بدن، استقامت بالاتنه، استقامت عضلات سرینی و استقامت لگن، روی شکم دراز کشیده و مطابق شکل در وضعیت پلانک قرار بگیرید، ساعدها و آرنج‌های تان روی زمین زیر شانه‌های تان باشد، و عضلات پهلو، شکم و سرینی را هم درگیر کنید. بدن تان باید از سر تا پاشنه در یک خط مستقیم باشد.

بدون افت بدن، تکان یا چرخش، بازوی چپ تان را از زمین بلند کرده و زیر بدن تان و تا جایی که می‌توانید پشت آرنج راست‌تان بکشید. به وضعیت پلانک برگشته و این حرکت را برای طرف مقابل تکرار کنید. برای سمت دیگر بدن هم این حرکت را انجام دهید؛ این حرکت را ۵ تا ۱۵ بار تکرار کنید.

منبع:yjc.ir

تمرین‌های پیشنهادی برای افزایش مقاومت بدن و جلوگیری از آسیب

تمرین‌های پیشنهادی برای افزایش مقاومت بدن و جلوگیری از آسیب

آشنایی با فواید برگ انجیر

 برگ انجیر به شکل خشک در دمنوش های گیاهی به کار می رود اما این برگ به شکل تازه نیز قابل خوردن می باشد. خواص برگ انجیر از نظر دارویی اهیمت زیادی دارد و از آن به عنوان دارو استفاده می کنند.

 

 

خاصیت برگ انجیر را با ترکیبی از ویتامین ها، فیبر و مواد معدنی می شناسند. گرد شدن چندین خاصیت مفید و ضروری برای بدن در یک گیاه، سبب ارزشمندی آن شده است.

خواص برگ انجیر درمان برونشیت

برونشیت یک بیماری تنفسی است و خواص برگ انجیر به شکل چای در درمان و تسکین آن موثر است. البته بیماری های تنفسی بسیاری چون آسم را تحت تاثیر خود قرار می دهد. برای چای برگ انجیر، باید ۲ تا ۳ عدد برگ انجیر را در نیم لیتر آب بگذارید و بر روی شعله قرار دهید. برگ انجیر باید به مدت ۲۰ دقیقه در آب جوشانده شود. بعد از ۲۰ دقیقه جوشیدن، آن گاه برگ ها را بیرون آورده و چای را بنوشید.

برطرف کردن بیماری های جنسی

از خواص دارویی برگ انجیر باید به درمان عفونت های جنسی اشاره کرد. در بسیاری از کشورهای جنوب شرقی آسیا و پیرامون آن از این ویژگی برای درمان عفونت های جنسی استفاده می گردد.

برگ انجیر و بارداری

کاهش میزان اسید معده را به دنبال دارد. به همین دلیل در دوران بارداری توصیه می شود.

استحکام استخوان ها

فسفر زیادی برای تولید استخوان دارد و به همین برای شکستگی ها مورد استفاده قرار می گیرد. کلسیم موجود در خواص برگ انجیر سبب مستحکم شدن استخوان ها می گردد و خطر پوکی استخوان را کاهش می دهد.

از دفع کلسیم ممانعت می کند

به دلیل داشتن پتاسیم بالا مانع از دفع کلسیم می گردد. دفع کلسیم در بدن به علت وجود سدیم بالاست. به همین خاطر توصیه می شود برای جذب کلسیم، مصرف نمک را پایین بیاورید. با مصرف برگ انجیر سموم بدن بسیار کم می شوند.

یبوست

فیبر از خواص برگ انجیر است و برای درمان یبوست کاربرد زیادی دارد. زمانی که فیبر مصرفی بدن زیاد می شود، حرکات روده طبیعی و منظم می گردد. تمام این عوامل به دفع آسان و جلوگیری از یبوست منجر می شود.

 

فیبر مصرفی دفع را به شکل منظمی برقرار می سازد و از اسهال نیز ممانعت می کند. این خاصیت از خواص انجیر و برگ انجیر می باشد. برای بهره مندی از این خاصیت، باید برگ انجیر را به شکل دمنوش مورد استفاده قرار داد.

 

جلوگیری از سرطان سینه

از دست رفتن تعادل هورمون ها پس از یائسگی پیامدهایی زیادی را به دنبال خواهد داشت. این پیامدها منجر به گرگرفتگی، بروز بیماری و … می گردند. در مواردی نیز این تغییرات هورمون می تواند فعالیت آنتی اکسیدان ها را در برابر رادیکال های آزاد تحت تاثیر قرار دهد. علت اصلی سرطان به رادیکال های آزاد مرتبط می گردد.

 

دیابت

تنظیم قند خون در فرد دیابتی را بهبود می بخشد. به همین دلیل نیاز او به انسولین را کمتر می کند. پتاسیم موجود در برگ انجیر, سبب ممانعت از بالا رفتن قند خون در بدن می شود.

 

کاهش وزن

در بسیاری از موارد فواید برگ انجیر برای کنترل و درمان چاقی استفاده می گردد. اگر برای دریافت مکمل و مواد مغذی از برگ انجیر استفاده می کنید، آن را در حد متعادل مصرف کنید.

 

کنترل و کاهش کلسترول

وجود پکتین در برگ انجیر بر اهمیت و ارزش آن می افزاید. پکتین یک فیبر محلول در آب است. این فیبر زمانی که به وسیله متابولیسم آزادسازی می شود، کلسترول مازاد بدن را دفع خواهد کرد. فیبر زیاد سبب عملکرد صحیح روده و درمان یبوست می شود. به همین دلیل برای جلوگیری از سرطان روده بزرگ مواد فیبردار را پیشنهاد می کنند.

درمان مشکلات جنسی

برگ انجیر باعث افزایش هورمون و نیروی جنسی می شود. به همین دلیل بسیاری از نازایی ها که ناشی از ضعف نیروی جنسی هستند، با برگ انجیر درمان می شوند. این گیاه بسیاری از اختلالات جنسی از جمله اختلال در نعوظ، زود انزالی و … را درمان می کند. برای تقویت نیروی جنسی بهتر است ۴ عدد برگ انجیر را با یک لیوان شیر مخلوط و نوش جان کنید. از این نظر با خواص چای بابونه برابری می کند. بهترین زمان برای مصرف این مخلوط، صبح گاه به شکل ناشتاست. این موضوع باعث جذب سریع ترکیب می شود.

کاهش تری گلیسرید

برگ انجیر با موادی چون امگا۳، فنول و امگا۶ شناخته می شود. این مواد اثر مستقیمی بر میزان تری گلیسرید دارند و به همین دلیل برای پیشگیری از حملات قلبی چون بیماری سرخرگ کرونری به کار می روند.

تنظیم فشار خون

با وجود پتاسیم موجود در خواص برگ انجیر, تنظیم فشار خون نیز از عملکردهای مثبت برگ انجیر می باشد. به خصوص اینکه این ماده سدیم کمی را در بدن بر جای می گذارد و همین موضوع به آرامش اعصاب و کنترل فشار خون منجر می گردد.

سایر خاصیت های برگ انجیر ماده ای لزج و چسبناک از برگ انجیر مشتق می گردد. از همین خاصیت برگ انجیر برای تسکسن درد گلو و یا برطرف کردن خلط سینه استفاده می شود و از این جهت با خواص دوغ شتر مشترک است. برای درمان سنگ کلیه به کار می رود. از برگ انجیر می توان جهت پاکسازی آکنه استفاده کرد. برای درمان سرفه های خشک به کار می رود. با کاهش اسید معده، درمان موثری برای درد معده است. از بی خوابی در افراد جلوگیری می کند. میزان PH بدن را به حد متعادلی می رساند. ملین است و برای درمان یبوست کاربرد دارد. از درمان های عالی برای پایین آوردن تب، گوش درد و التهاب است. برای سلامت کبد بسیار توصیه می شود. نکات مهم برای مصرف برگ انجیر مصرف زیاد برگ انجیر برای کسانی که حساسیت دارند، مضر می باشد. به اندازه مصرف کنید تا دچار اسهال نگردید. نمونه خشک شده این برگ حاوی مقداری زیادی قند است. به همین خاطر ممکن است باعث پوسیدگی دندان شود. پیش از جراحی به هیچ عنوان از برگ انجیر استفاده نکنید. چون ممکن است در افراد با حساسیت بالا سبب خونریزی لوله گوارش گردد.

امیدواریم توضیح جامع و کاملی درباره فواید برگ انجیر به شما عزیزان ارائه کرده باشیم. در صورت تمایل می توانید به لینک خواص برگ انبه و خواص برگ گردو در سایت خاصیت مراجعه و از مطالب مرتبط در سایت استفاده بفرمایید.

 

آشنایی با فواید برگ انجیر

آشنایی با فواید برگ انجیر

صفحه قبل 1 1 2 3 4 5 6 7 صفحه بعد
<-blogads->