چرا باید کربوهیدرات کمتری بخوریم

 کاهش کربوهیدرات دریافتی در برنامه غذایی یکی از راه های مناسب برای رسیدن به تناسب اندام است.  این روش با گذشت زمان منجر به کم شدن اشتها و در نتیجه کاهش وزن می شود حتی بدون اینکه کالری شماری کرده باشید. این یعنی تا زمانی که احساس رضایت و سیری می کنید غذا بخورید و لاغر شوید.

 

چرا باید کربوهیدرات کمتری بخوریم؟

متخصصان تغذیه، اضافه کردن کربوهیدرات به مقدار ۴۵ تا ۶۵ درصد را در برنامه روزانه غذایی توصیه می کنند. بنابراین اگر برنامه غذایی تان ۲۰۰۰ کالری باشد باید روزانه حدود ۲۲۵ تا ۳۲۵ گرم کربوهیدرات دریافت کنید.

اما اگر به دنبال کاهش وزن هستید، مصرف کربوهیدرات را به ۵۰ تا ۱۵۰ گرم در روز برسانید تا زودتر به نتیجه برسید. برنامه غذایی با کربوهیدرات کم نسبت به برنامه غذایی پر کربوهیدرات در کاهش وزن بسیار تاثیر گذارتر است.

این نوع برنامه غذایی دریافت کربوهیدرات هایی نظیر قندها و نشاسته ها ( نان، پاستا و غیره ) را محدود می کند و به جای آنها پروتئین، چربی های سالم و سبزیجات جایگزین می کند. تحقیقات نشان داده است که برنامه های غذایی کم کربوهیدرات اشتها را پایین می آورند و باعث می شوند کالری کمتری دریافت کنید و وزن پایین بیاد.

تحقیقاتی به مقایسه رژیم های غذایی کم کربوهیدرات و کم چربی پرداختند و محققان مجبور شدند برای دریافت نتایج برابر با رژیم کم کربوهیدرات کالری را در رژیم کم چربی بسیار محدود کنند اما باز هم رژیم کم کربوهیدرات پیروز شد.

برنامه های غذایی کم کربوهیدرات علاوه بر کاهش وزن، قند خون، فشار و چربی خون را پایین می آورند. همچنین سبب بالا رفتن HDL یا کلسترول خوب می شوند و الگوهای LDL یا کلسترول بد را بهبود می دهند. برنامه های غذایی کم کربوهیدرات نسبت به رژیم های محدود کننده کالری، وزن بیشتری را کم می کنند و سلامتی را بهبود می دهند.

چگونه متوجه نیازمان به کربوهیدرات شویم؟

تاکنون مشخص نشده است که رژیم کم کربوهیدرات از چه چیزی تشکیل شده است چون کاهش دریافت کربوهیدرات از فردی به فرد دیگر متفاوت است. دریافت مفید کربوهیدرات برای یک فرد بستگی به سن، جنسیت، شکل بدنی، سطح فعالیت، اولویت شخصی، فرهنگ غذایی و سلامت متابولیک کنونی او دارد.

افرادی که از نظر فیزیکی فعال هستند و بافت عضلانی بیشتری دارند نسبت به کسانی که فعالیتی ندارند و یکجا نشین هستند کربوهیدرات بیشتری را تحمل می کنند. این مورد درباره افرادی که فعالیت و ورزش هایی با شدت بالا نظیر وزنه زدن یا دویدن انجام می دهند، نیز صدق می کند.

سلامت متابولیک نیز یک شاخص بسیار مهم است. افراد مبتلا به سندروم متابولیک دچار اضافه وزن و یا دیابت نوع ۲ می شوند و این افراد به اندازه یک فرد سالم قادر به دریافت کربوهیدرات نیستند.

 

تصمیم درباره مقدار دریافت کربوهیدرات روزانه

اگر تنها منابع کربوهیدرات ناسالم همانند آرد تصفیه شده و قندهای اضافه شده را از رژیم غذایی خود حذف کنید، به سادگی در مسیر بهبود سلامتی قرار می گیرید. برای اینکه از تمام مزایای متابولیک رژیم کم کربوهیدرات برخوردار شوید باید دیگر منابع کربوهیدرات را نیز محدود کنید.

با این حال هنوز برگه یا راهنمای خاصی وجود ندارد که توضیح دهد چه مقدار کربوهیدرات روزانه لازم است. اما در ادامه پاسخ این سوال را دریافت خواهید کرد.

۱۰۰- ۱۵۰ گرم کربوهیدرات در روز

این مقدار برای دریافت متعادل کربوهیدرات تعریف شده است یعنی برای افرادی که بدنی عضلانی دارند، فعال هستند، سعی دارند سالم بمانند و وزنشان را ثابت نگه دارند بسیار مناسب است. با دریافت این مقدار کربوهیدرات، کاهش وزن ممکن است اما برای دریافت نتیجه اثر بخش بهتر است روند کالری شماری و کنترل مقدار وعده های غذایی را نیز به کار بگیرید.

کربوهیدرات های مجاز برای مصرف روزانه عبارتند از:

انواع سبزیجاتی چندین قطعه میوه در طول روز مقدار متعادل از نشاسته های سالم مانند سیب زمینی، سیب زمینی شیرین و غلات کامل مانند برنج و بلغور جو دو سر.

 

۵۰ – ۱۰۰ گرم کربوهیدرات در روز

این مقدار برای کاهش وزن بسیار مناسب است و مقدار محسوسی کربوهیدرات هم داخل رژیم خود دارید. اگر به کربوهیدرات ها حساس هستید این مقدار برای تثبیت وزن کافی است.

مقدار کربوهیدرات مشخص شده در روز عبارتند از:

مقدار زیادی سبزیجات ۲ تا ۳ قطعه میوه در روز مقدار کمی از کربوهیدرات های نشاسته ای ۲۰ – ۲۵ گرم کربوهیدرات در روز

این مقدار برای افرادی که می خواهند سریع وزن کم کنند، مشکلات متابولیک، چاقی و یا دیابت دارند، عالی است. وقتی در روز کمتر از ۵۰ گرم کربوهیدرات دریافت می کنید، بدنتان وارد حالت کتوز می شود(انرژی مورد نیاز مغز توسط کتون بدن تامین می شود). قرارگیری بدن در این حالت سبب پایین آمدن اشتها و کم شدن وزن به صورت خودکار می شود.

کربوهیدرات های قابل مصرف شامل:

مقدار زیادی از سبزیجات کم کربوهیدرات مقداری توت به همراه خامه زده شده دریافت مقدار کمی کربوهیدرات از غذاهایی نظیر آجیل ها و دانه ها، است.

در رژیم غذایی کم کربوهیدرات، به طور کامل کربوهیدرات حذف نمی شود و سبزیجات کم کربوهیدرات زیادی وجود دارند که قابل مصرف هستند و حتی ممکن است مقدار دریافت سبزیجات تان بیشتر از قبل شود.

اهمیت آزمایش

همه ما متفاوت از دیگر هستیم شاید چیزی که برای یک فرد نتیجه دهد برای دیگری بی اثر باشد. بنابراین بهتر است چند آزمایش روی خود انجام دهید تا ببینید چه چیزی برای تان مناسب است. اگر مشکلات پزشکی دارید حتما قبل از انجام هرگونه تغییری با او مشورت کنید، چون رژیم غذایی تا حدود زیادی نیاز به مصرف دارو را کاهش می دهد!

کربوهیدرات های خوب، کربوهیدرات های بد

رژیم غذایی کم کربوهیدرات تنها برای کاهش وزن نیست بلکه سلامتی را نیز بهبود می بخشد. به همین دلیل، رژیم باید بر پایه غذاهای واقعی، فرآوری نشده و کربوهیدرات های سالم باشد.

غذاهای کم کربوهیدرات بی ارزش، گزینه خوبی برای برنامه غذایی نیستند. اگر سعی در بهبود سلامتی تان دارید غذاهای غیر فرآوری شده مانند گوشت قرمز، ماهی، تخم مرغ، سبزیجات، آجیل ها، چربی های سالم و لبنیات پر چرب را انتخاب کنید.

منابع کربوهیدرات دارای فیبر را انتخاب کنید. اگر ترجیح می دهید کربوهیدرات را در حد متعادل دریافت کنید از منابع نشاسته ای غیر تصفیه شده مانند سیب زمینی، سیب زمینی شیرین، غلات و برنج قهوه ای استفاده کنید. قندهای اضافه شده و آرد تصفیه شده انتخاب خوبی نیستند و باید محدود یا کاملا کنار گذاشته شوند.

 

چربی سوزی برایتان خیلی ساده تر می شود

رژیم های غذایی کم کربوهیدرات تا حدود زیادی سطح انسولین خون را کاهش می دهند، انسولین هورمونی است که گلوکز را به سلول ها می آورد و به صورت چربی ذخیره می کند. یکی از عملکرد های انسولین ذخیره کردن چربی است. بسیاری از محققان بر این باورند که رژیم کم کربوهیدرات خوب کار می کند چون سطح انسولین را پایین می آورد.

یکی دیگر از کارهایی که انسولین می کند این است که به کلیه ها می گوید سدیم ذخیره کنند. به همین دلیل است که رژیم های پر کربوهیدرات موجب بالا رفتن وزن اضافی آب بدن می شوند. وقتی کربوهیدرات ها را قطع می کنید، انسولین کاهش می یابد و کلیه ها شروع به رها کردن آب اضافی بدن می کنند.

کسانی که به تازگی رژیم غذایی کم کربوهیدرات را شروع می کنند معمولا در همان چند روز ابتدایی  ۲٫۵ تا ۵ کیلو از وزنشان کم می شود که اکثر آن به خاطر آب اضافی بدن است. بعد از گذشت هفته اول کاهش وزن کند می شود اما این بار، وزنی که کم می شود حاصل سوختن چربی های ذخیره شده است.

تحقیقی به مقایسه رژیم کم کربوهیدرات و رژیم کم چربی پرداخت و از اسکنر DEXA  برای اندازه گیری ترکیب بندی بدن استفاده کرد که بسیار دقیق است. نتایج نشان داد که گروه کم کربوهیدرات مقدار قابل توجهی چربی بدنی از دست داده بود و همزمان عضله نیز بدست آورده بود.

تحقیقات دیگری نیز نشان دادند که رژیم غذایی کم کربوهیدرات به سوزاندن چربی های شکمی کمک بیشتری می کنند. چربی شکم از خطرناک ترین چربی های بدن به حساب می آید و سبب بروز بیماری های مزمن برای افراد می شود.

اگر تازه وارد چنین رژیمی شده اید و کربوهیدرات را تا حدود زیادی کم کرده اید باید از یک دوره انطباق عبور کنید (دوره ای که بدن عادت می کند به جای کربوهیدرات چربی بسوزاند) . به این مرحله تب کربوهیدرات پایین می گویند و معمولا بعد از چند روز تمام می شود. بعد از تمام شدن این دوره، بسیاری از افراد گزارش داده اند که نسبت به گذشته انرژی بیشتری داشته اند.

 

از آنجا که فیبر واقعا به عنوان کربوهیدرات به حساب نمی آید، گرم های فیبر را از مقدار کل کربوهیدرات ها کم کنید.

از مهمترین مزایای رژیم های کم کربوهیدرات این است که فوق العاده ساده هستندو اگر نخواهید لازم نیست چیزی را دنبال کنید. کافی است تنها مقداری پروتئین، چربی های سالم و سبزیجات و غذاهای غیرفرآوری شده در هر وعده میل کنید. از این ساده تر نمی شود!

 

چرا باید کربوهیدرات کمتری بخوریم

چرا باید کربوهیدرات کمتری بخوریم

زیاده روی در مصرف موز

 پتاسیم موجود در موز، به حفظ ضربان منظم قلب، تحریک ترشح انسولین برای کنترل قند خون، و پشتیبانی از فشار خون مطلوب کمک می کند.

موز یکی از محبوب‌ترین میوه ها در سراسر جهان است. موز در ۱۰۷ کشور جهان پرورش داده می شود و به عنوان چهارمین محصول کشاورزی ارزشمند جهان شناخته می شود.

اگرچه موز سرشار از مواد مغذی مانند پتاسیم، فیبر، و ویتامین های B6 و C است، اما مصرف آن برای همه توصیه نمی شود. زیاده‌روی در مصرف یک محصول خوب نیز می تواند بیشتر از آن که مفید باشد، به ضرر شما تمام شود.

 

 

دریافت پتاسیم از مجموعه ای خوشمزه

پتاسیم یک ماده مغذی مهم برای حفظ سلامت بدن انسان است. این ماده معدنی در تمام سلول های بدن انسان یافت می شود و برای تولید بار الکتریکی که عملکرد درست سلول ها را تضمین می کند، استفاده می شود. همچنین، پتاسیم به حفظ ضربان منظم قلب، تحریک ترشح انسولین برای کنترل قند خون، و پشتیبانی از فشار خون مطلوب کمک می کند.

افراد بزرگسال سالم با توجه به سبک زندگی و عوامل دیگر می توانند روزانه بین ۳,۵۰۰ تا ۴,۷۰۰ میلی گرم پتاسیم مصرف کنند. یک موز اندازه متوسط حاوی تقریبا ۴۵۰ میلی گرم از این ماده مغذی ضروری است.

پشتیبانی از فشار خون سالم

زمانی که کاهش فشار خون را مد نظر قرار می دهیم، بیشتر به ماده معدنی سدیم فکر می کنیم. اما در واقعیت، تعادل بین سطوح سدیم و پتاسیم است که از فشار خون سالم پشتیبانی می کند.

برآوردها نشان می دهند که افراد بسیاری مقدار مصرف توصیه شده روزانه برای پتاسیم را دریافت نمی کنند که می تواند به معنای عدم تعادل بین سطوح سدیم و پتاسیم و در نتیجه، نوسان در فشار خون باشد.

کاهش خطر سرطان

مصرف میوه ها و سبزی های به طور کلی خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد زیرا آنها سرشار از مواد مغذی هستند، بدون این که با نمک، شکر پالایش شده، مواد نگهدارنده و رنگ های غذایی همراه باشند.

به طور خاص، موز منبع خوبی برای ویتامین C است که یک آنتی اکسیدان محسوب شده و با رادیکال های آزاد سرطان‌زا مقابله می کند. محتوای فیبر موز نیز می تواند به کاهش خطر ابتلا به سرطان کلورکتال کمک کند.

تقویت سلامت قلب

سدیم بیش از حد می تواند اثر منفی بر سلامت قلب شما داشته باشد. افزایش مصرف پتاسیم در شرایطی که میزان مصرف سدیم را کاهش می دهید، احتمالا مهم‌ترین تغییری است که می توانید برای کاهش خطر بیماری قلبی عروقی مد نظر قرار دهید.

طی یک مطالعه مشخص شد گروهی از شرکت کنندگان که روزانه حداقل ۴,۰۶۹ میلی گرم پتاسیم مصرف کرده بودند، در مقایسه با آنهایی که ۱,۰۰۰ میلی گرم دریافت کرده بودند، با کاهش ۴۹ درصدی خطر مرگ ناشی از بیماری ایسکمیک قلب مواجه بوده اند. فیبر، و ویتامین های B6 و C موجود در موز نیز از دیگر مواد مغذی ضروری برای تقویت قلب هستند.

تسکین مشکلات معده

پزشکان همچنان رژیم غذایی برات (BRAT) که شامل موز، برنج، سس سیب، و نان تست می شود را برای افرادی که ناراحتی گوارشی دارند، تجویز می کنند.

نه تنها موز به خوبی گوارش می شود، بلکه حاوی الکترولیت های ضروری، مانند پتاسیم است که افراد مبتلا به اسهال با از دست دادن چشمگیر آن مواجه هستند. فیبر موجود در موز نیز به تنظیم اجابت مزاج کمک می کند.

چه کسانی نباید روزانه موز مصرف کنند؟

افرادی که داروهای مسدودکننده بتا برای بیماری قلبی مصرف می کنند باید حد اعتدال را در مصرف موز رعایت کنند زیرا این داروها موجب افزایش سطوح پتاسیم می شوند. پتاسیم بیش از حد نیز می تواند برای افرادی که کلیه های آنها عملکرد مطلوب را ندارد، خطرناک باشد.

همچنین، ممکن است موز محرکی برای مگیرن در افرادی باشد که مستعد این شرایط هستند، از این رو، بهتر است به مصرف نیمی از یک موز در روز اکتفا کنند.

در نهایت، افرادی که به موز آلرژی دارند اگر با علائمی مانند خارش، تورم، کهیر یا خس خس سینه مواجه می شوند باید به طور کامل از این میوه پرهیز کنند.

سطوح اُوِر دوز موز

مقدار مصرف توصیه شده پتاسیم از فردی به فردی دیگر متفاوت است، اما به طور کلی اگر تنها به موز برای تامین پتاسیم متکی باشید باید روزانه حدود ۷ یا ۸ عدد از آن مصرف کنید.

در شرایطی که پتاسیم بیش از حد می تواند اثر فاجعه باری روی قلب انسان داشته باشد، اما یک فرد سالم باید حدود ۴۰۰ موز در روز مصرف کند تا به منطقه خطر وارد شود!

پتاسیم یکی از اجزا هر رژیم غذایی سالم محسوب می شود و موز منبعی عالی برای آن است. مطالعات نشان داده اند که مصرف پتاسیم کافی می تواند خطر مرگ ناشی از هر دلیلی را ۲۰ درصد کاهش دهد.

زمانی که میزان مصرف روزانه پتاسیم را مد نظر قرار می دهید، توجه داشته باشید که منابع غذایی خوب دیگری برای این ماده مغذی وجود دارند که از آن جمله می توان به سیب زمینی شیرین، گوجه فرنگی، هندوانه، اسفناج، چغندر، لوبیاهای سیاه و سفید، ماهی سالمون، برگ چغندر سوئیسی، و ماست ساده اشاره کرد.

 

مضرات زیاده روی در مصرف موز

مضرات زیاده روی در مصرف موز

متولدین ماههای مختلف عاشق چه شخصیتی می شوند

 برخی از آدمها خیلی زود عاشق می شوند و برخی دیگر دیر. برخی به عشق در نگاه اول اعتقاد دارند و برخی دیگر تا طرف مقابل شان را نشناسند، نمی توانند حسی نسبت به او داشته باشند. به طور خلاصه هر فردی به شیوه ای خاص عاشق می شود. اگر شما هم دوست دارید بدانید که متولدین ماههای مختلف در چه شرایطی و عاشق چه تیپ شخصیتی می شوند، در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

فروردین:  زمانی که با فردی قدرتمند روبه رو شوند

متولدین ماه فروردین به هیچ وجه عاشق افراد ضعیف نمی شوند، بلکه برعکس، قدرت است که آنها را جذب می کند. آنها افرادی مستقل هستند که می توانند به راحتی برای انجام هر کاری روی پای خودشان بایستند. آنها بلندپروازند و برای رسیدن به هدف هایشان اراده بالایی دارند، از این رو به دنبال فردی می گردند که مانند خودشان یا حتی قوی تر از خودشان باشد. آنها دوست ندارد که شریک زندگی شان از مدیر بودن یا دیگر چالش های زندگی هراس داشته باشد. معلوم نیست که آنها کی عاشق می شوند اما این اتفاق چندان هم دور نیست زیرا آنها دوست دارند که هر چه سریع تر اطراف شان را با افرادی با انگیزه و قوی پر کنند.

 

 

اردیبهشت: زمانی که با شخصی احساس راحتی کنند

اگر چه اردیبهشتی ها گاهی لجباز و یک دنده می شوند اما در کل دیگران دوست دارند که با آنها در ارتباط باشند زیرا در کنار آنها احساس راحتی می کنند. متولدین این ماه، اگر از شرایط اطراف شان راضی نباشند غر نمی زنند، از کنار مشکلات به سادگی می گذرند و زندگی شان را بر وفق مرادشان پیش می برند. به همین دلیل است که دوستان زیادی دارند و همیشه دورشان شلوغ است. آنها افراد راحتی هستند، از این رو به دنبال فردی مثل خودشان می گردند که با او احساس راحتی کنند. از آنجا که دوست ندارند آخرین مجردهای روی زمین باشند، هر چی سریع تر نیمه گمشده شان را پیدا می کنند و مسیر زندگی شان را در کنار او می گذرانند.

خرداد: زمانی که فردی را بیابند که همراه شان باشد

خردادی ها سرشار از انرژی هستند. آنها از ماجراجویی لذت می برند و زمانی که در پی هدف شان هستند، خوشحال ترین افراد روی زمین اند. آنها از تکرار و روزمرگی های زندگی بیزارند و در عوض تنوع می خواهند. به همین دلیل مدام خودشان را در چالش های مختلف قرار می دهند. نیمه گمشده شان آنها نیز باید فردی پرانرژی باشد که او را در تمام مراحل زندگی همراهی می کند. اگر چه ممکن است که آنها با افراد زیادی آشنا شوند اما عشق زندگی شان را به سادگی به دست نمی آورند. آنچه آنها را جذب می کند نه زیبایی بلکه همراهی در قدم به قدم زندگی است.

تیر: زمانی که شریک زندگی ایده آل شان را بیابند 

متولدین ماه تیر افرادی به شدت احساساتی هستند. آنها عاشق خانواده اند و تشکیل زندگی و بچه دار شدن از آرزوهای آنهاست. از آنجا که همدلی، صبوری، از خود گذشتگی و عشق ورزی از خصوصیات بارز اخلاقی آنهاست، می توانند یک شریک زندگی ایده آل و مادر یا پدری نمونه باشند. بنابراین زمانی عاشق می شوند که بتوانند زندگی مشترک خود را با عشق شان آغاز کنند. برای بسیاری از افراد این اتفاق در ۲۵ یا ۲۶ سالگی و در برخی مواقع دیگر در ۳۰ سالگی رخ می دهد. عاشق شدن متولدین تیزر بستگی به فرهنگ و وضع خانوادگی آنها دارد. در هر صورت هر زمان که شرایط ازدواج را داشته باشند، دست به کار می شوند.

مرداد: وقتی که از خوشگذرانی خسته شوند

مردادی ها افرادی اجتماعی هستند که مدام وقت خود را در میهمانی به سر می برند، افراد جدید را ملاقات می کنند و همیشه مرکز توجه اند. آنها قلب بزرگی دارند اما به این سادگی ها عاشق نمی شوند. عاشقی برای آنها تنها در زمانی رخ می دهد که از خوشگذرانی های دوران جوانی خسته شوند و به دنبال یک زندگی باثبات تر باشند. آنها دوست ندارند که استقلال و آزادی خود را از دست بدهند، به همین دلیل در سن بالا عاشق می شوند.

شهریور: اگر فردی با استانداردهای آنها همخوانی داشته باشد

زمانی که صحبت از عشق و عاشقی می شوند، متولدین ماه شهریور استاندارهای سختی برای طرف مقابل شان قائل می شوند. آنها به دنبال فردی کامل و هم چیز تمام می گردند.، به همین دلیل به سادگی در دام عاشقی نمی افتند. آنها ترجیح می دهند تنها باشند تا این که با فردی که با استانداردهای آنها شباهت ندارد، وارد رابطه شوند. صبر آنها در این زمینه زیاد است اما مطمئن هستند زمانی که وارد رابطه شوند، از هر نظر از انتخاب شان راضی و خشنودند.

مهر

زمان زیادی طول نمی کشد که متولدین ماه مهر عاشق شوند زیرا آنها عشق را بخش مهمی از زندگی شان می دانند که بدون آن زندگی شان مفهومی ندارد. آنها عشق را ساده می گیرند، به همین دلیل تنها کمی محبت از سوی طرف مقابل شان کافی ست تا دل خود را ببازند. آنچه آنها را تحت تاثیر قرار می دهد، محبت و رمانتیک بودن است که آنها را در رابطه عاطفی به زانو در می آورد. بنابراین مهم نیست که هدیه ای که برای او می خرید ارزان باشد یا گران، در هر صورت آنچه برای آنها اهمیت دارد رمانتیک بودن است.

آبان: زمانی که کسی آنها را درک کند

متولدین آبان دوست دارند که حرف هایشان شنیده و به همان نسبت درک شود. به همین دلیل به محض اینکه احساس کنند طرف مقابل شان آنها را درک نمی کند، مکالمه یا ارتباط شان را با طرف مقابل، تمام می کنند. زمان برای آنها اهمیت زیادی دارد، به همین دلیل دوست ندارند که لحظه ای آن را تلف کنند. آبانی ها زمانی عاشق می شوند که احساس کنند طرف مقابل شان به خوبی آنها را درک می کند. اگرچه این کار از هر کسی ساخته نیست اما در نهایت فرد ایده آل در مقابل راهشان قرار می گیرد. در واقع آنها تنها به فردی که به حرف هایشان احترام می گذارند، چراغ سبز نشان می دهند.

آذر: زمانی که خودشان را بشناسند

متولدین آذر دوست دارند که مستقل باشند. آنها از تکیه کردن به دیگران بیزارند، به همین دلیل تن به رابطه هایی که آنها را محدود کند، نمی دهند. آنها عاشق کشف و اکتشاف اند و دوست دارند که از محیط اطرافشان چیزهای بیشتری بیاموزند.

به بیان دیگر، اعتقاد دارند که تا خودشان را نشناسند، نمی توانند فرد دیگری را خوشبخت کنند. به همین دلیل تنها زمانی که به خودشناسی کامل برسند، به سراغ فرد دیگری در زندگی شان نمی گردند. تا ارزش های زندگی شان را نشناسند، تا راههای شاد بودن را نیابند یا از برنامه های آینده شان آگاه نباشند، دل نمی بندند. البته این بدان معنی نیست که آذری ها دیر عاشق می شوند، اتفاقا از آنجا که آنها به خوبی از خواسته های دلشان آگاهند، خیلی زود عشق زندگی شان را پیدا خواهند کرد.

دی: زمانی که به اهداف شان رسیده باشند

دی ماهی ها می دانند که از زندگی چه می خواهند، به همین دلیل برای رسیدن به آنها تمام تلاش شان را می کنند. آنها عاشق کار کردن و پول درآوردن هستند به طوری که می توانند سالهای سال روی یک پروژه کار کنند تا نتیجه آن را ببینند. موفقیت در راهی که در پیش گرفته اند برای آنها اهمیت زیادی دارد از این رو از انجام کارهایی که مانع از پیشرفت شان شود، خودداری می کنند. اما پس از آنکه به اهداف خود دست یافتند و در کارشان به ثبات رسیدند، به دنبال دیگر هدف های زندگی از جمله پیدا کردن عشق زندگی شان می گردند.

بهمن: زمانی که هیچکس انتظارش را ندارد

برای متولدین ماه بهمن مهم نیست که دیگران در مورد آنها چه فکری می کنند. آنها هر کاری که از نظر خودشان درست است را انجام می دهند. عشق و عاشقی برای آنها نیز چنین است. آنجا که همه نگاهها روی متولدین بهمن است تا قلب شان را به روی فردی بگشایند، آنها هیج کاری نمی کنند اما درست آنجایی که هیچکس انتظارش را ندارد، دلشان می لرزد و عاشق می شوند. به بیان دیگر، بهمنی ها دوست دارند دیگران را سورپرایز کنند. اگر می خواهید این افراد را عاشق کنید، نباید به آنها فشار آورید زیرا آنها زیر بار حرف زور نمی روند. در واقع آنها تنها در شرایطی که هیچ فشار و اصراری رویشان نباشد، عاشق می شوند.

اسفند: زمانی که احساس آزادی کنند

فردی که اسفندی ها عاشق اش می شوند باید آزادی کامل را در اختیارشان قرار دهد. زمانی که اسفندی ها در محدودیت قرار می گیرند، نمی توانند به خوبی عمل کنند به همین دلیل از این وضعیت گریزانند. این آزادی نه تنها فیزیکی، بلکه روحی و احساسی نیز است. آنها باید بتوانند آنچه در ذهن و دلشان می گذرد را به راحتی به زبان آورند. از آنجا که متولدین این ماه افرادی خیال پرداز هستند، باید فضای کافی برای رویاپردازی شان داشته باشند.

متولدین ماههای مختلف عاشق چه شخصیتی می شوند

 

گزینه های غذایی سرشار از زینک

 گوشت مرغ فقط حاوی پروتئین نیست بلکه منبع مفید برای تامین زینک نیز به حساب می ‌آید

 

گزینه های غذایی سرشار از زینک (روی)، منجر به کاهش علائم سرماخوردگی و آنفلوآنزا و تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.

ماده معدنی زینک برای رشد و ترمیم بافت ها ضروری است و در بسیاری از مواد غذایی که روزانه مصرف می کنید، یافت می شود:

 

جوی دو سر: یک دوم فنجان از بلغور جو حاوی ۱٫۶ میلی گرم از روی است و منبع خوبی از فیبر، ویتامین ها و سایر مواد معدنی محسوب می شود.

 

شکلات تلخ: شکلات هر چه تلخ تر باشد، زینک بیشتری دارد. حدود ۶۰ تا ۶۹ درصد از انواع کاکائوها، حاوی ۰٫۹ میلی گرم زینک است. ممکن است شکلات تلخ به محبوب ‌ترین منبع تامین زینک برای شما بدل شود، اما باید به خاطر داشته باشید که شکلات تلخ نمی‌ تواند به تنهایی نیاز بدن را تامین کند، بعلاوه اینکه باید میزان قند و کالری آن را دقیقا محاسبه کنید و روزانه فقط یک تکه شکلات میل نمائید.

 

مرغ: گوشت مرغ فقط حاوی پروتئین نیست بلکه منبع مفید برای تامین زینک نیز به حساب می ‌آید. برای جذب حداکثر مواد مغذی آن، از مرغ بدون پوست استفاده کنید. فقط ۹۰ گرم مرغ بدون پوست کباب ‌پز شده می‌ تواند زینک روزانه‌‌ افراد را تامین نماید.

 

آجیل و دانه ها: مغزها و دانه های یکی دیگر از منابع بزرگ زینک هستند. به عنوان مثال، مصرف هر اونس دانه کدو تنبل، ۱۵ درصد نیاز روزانه شما به زینک را برطرف می کند. یک قاشق از دانه های چیا نیز حاوی ۰٫۵ میلی گرم زینک است.

 

محصولات لبنی ضمن این که سرشار از کلسیم هستند، زینک فراوان دارند

 

گوشت گاو : هر ۱۰۰ گرم گوشت گاو حاوی ۸٫۶ روی است. برای همین هم می ‌توان گفت که گوشت گاو منبع طبیعی زینک محسوب می‌ شود. در حالت کلی با داشتن یک برنامه‌ غذایی سالم و متعادل مشکلی برای جذب نیاز روزانه به این ماده‌ معدنی پیش نمی ‌آید.

 

ماست: محصولات لبنی ضمن این که سرشار از کلسیم هستند، زینک فراوان دارند به طوری که یک فنجان شیر کم‌ چرب یا بدون چربی ۱ میلی گرم زینک دارد و ۱۷ درصد نیاز روزانه به این ماده معدنی را تامین می کند. این در حالی است که یک فنجان ماست کم‌ چرب یا بدون چربی ۲٫۲ میلی گرم زینک دارد و ۲۰ درصد نیاز روزانه به این ماده معدنی را تامین می کند.

 

لوبیا: یک دوم فنجان لوبیای قرمز تیره حاوی ۰٫۹ میلی گرم روی است و ۶ درصد میزان نیاز به این ماده معدنی را تامین می کند. لوبیا همچنین سرشار از آنتی اکسیدان ها و آهن است.

 

غلات غنی شده صبحانه: به طور کلی یک وعده از آنها ۳٫۸ میلی گرم زینک دارد و ۲۵ درصد نیاز روزانه به زینک را تامین می کند. برچسب پشت محصول را بررسی کنید تا متوجه شوید غلات محبوب صبحانه‌ شما حاوی چه میزان مواد مغذی است. برای حصول نتیجه‌ بهتر، غلات صبحانه ‌ای را انتخاب کنید که حداقل حاوی ۵ گرم فیبر باشد.

 

منبع: iec.behdasht.gov.ir

 

گزینه های غذایی سرشار از زینک

 

صفحه قبل 1 ... 2 3 4 5 6 7 صفحه بعد
<-blogads->