تفاوت های کرونا با سرماخوردگی و آنفلوآنزا – فیلم

 اگر علائم بیماری دارید باید قبل از هر کاری خود را از سایر افراد جدا کنید. اما این علائم ممکن از مربوط به سرماخوردگی یا آنفولانزا باشد. چطور میتوانیم بفهمیم به کرونا مبتلاشده‌ایم، سرما خورده‌ایم یا آنفولانزا گرفته‌ایم؟

این ویدیو را مشاهده کنید تا متوجه تفاوت های کرونا با سرماخوردگی و آنفلوآنزا شوید.

 

مثلا سرعت ظاهر شدن علائم می‌تواند به شما در تشخیص بیماری‌تان کمک کند. اگه علائم بیماری به سرعت ظاهر شد، احتمالن آنفولانزا گرفته اید چون علائم کرونا و سرماخوردگی به تدریج ظاهر می‌شود

داشتن تب از علائم شایع بیماری کرونا و آنفولانزا است. پس اگر علائم بیماری با تب همراه نبود احتمالا سرما خورده اید. اگر سردرد و لرز دارید احتمال آنفرانزا بیشتر است. چون داشتن لرز و سردرد در مبتلایان به بیماری کرونا و کسانی که سرما خورده‌اند به ندرت اتفاق می‌افتد

اگر سرفه‌ می‌کنید آنفولانزا نگرفته‌اید. سرفه خشک یکی از علائم بیماری کرونا است. اما اگر سرفه‌ شما مرطوب باشد احتمالن سرما خورده‌اید.

هرچند گرفتگی بینی در هر سه بیماری شایع است اما آبریزش بینی نشانه سرماخوردگی است. اگر آنفولانزا گرفته باشید هم ممکن است آبریزش بینی داشته باشید اما این علامت در مبتلایان به کرونا به ندرت دیده می‌شود

عطسه کردن هم یکی دیگر از علائم سرماخوردگی است. عطسه کردن در مبتلایان به کرونا و آنفولانزا به ندرت دیده می‌شود

تنگی نفس از علائم بیماری کروناست اما در کسانی که آنفولانزا گرفه‌اند هم دیده می‌شود، ولی در سرماخوردگی بسیار نادر است

داشتن حالت تهوع یا اسهال از علائم آنفولانزا است و در مبتلایان به کرونا و کسانی که سرما خورده‌اند به ندرت دیده می‌شود

با برسی علائم بیماری در این شرایط بحرانی می‌توانیم با اطلاع از نوع بیماری‌مان بیشترین کمک را به کادر درمانی بکنیم.

 

تفاوت های کرونا با سرماخوردگی و آنفلوآنزا – فیلم

 

استراتژی هایی برای خواب کافی

 استراتژی هایی برای خواب کافی

برای بهبود خوابتان می توانید اقداماتی را انجام دهید . اول اطمینان حاصل کنید که وقت کافی برای خوابیدن در نظر گرفته اید . با خواب کافی در هر شب ممکن است متوجه شوید که در طول روز سرحال تر هستید . خواب اولین چیزی است که افراد پر مشغله آن را از برنامه روزانه شان حذف می کنند . با در نظر گرفته زمان کافی برای خواب از سلامتی خودتان محافظت کنید .

 

برای بهبود وضعیت خواب توصیه های زیر می تواند مفید باشد :

– هر روز در ساعت مشخصی به رختخواب بروید و از خواب بیدار شوید . برای کودکان یک ساعت خواب معین کنید . از اتاق خواب کودک برای تفریح یا تنبیه استفاده نکنید .

 

– سعی کنید در طول شب های هفته و شب آخر هفته یک ساعت خواب ثابت داشته باشید . تغییر در ساعت خواب را به یک ساعت محدود کنید . خوابیدن دیر هنگام در آخر هفته می تواند ریتم خواب شما را مختل کند .

– برای زمان خواب در کنار رختخواب از یک ساعت استفاده کنید . از تمرینات استرس زا و نور مصنوعی مانند صفحه تلویزیون و کامپیوتر خودداری کنید . ممکن است نور به مغز پیغام دهد که اکنون زمان بیداری است .

– چند ساعت قبل از خواب از غذاهای سنگین یا زیاد اجتناب کنید . ( یک میان وعده سبک مانعی ندارد ) . هم چنین از نوشیدنی های الکی قبل از خواب اجتناب کنید .

– از مصرف نیکوتین (مثل سیگار) و کافئین ( شامل نوشیدنی های کافئین دار ، قهوه ، چای و شکلات) اجتناب کنید . نیکوتین و کافئین هر دو محرک هستند و با خواب تداخل دارند . تاثیر کافئین تا ۸ ساعت باقی می ماند . بنابراین مصرف یک فنجان قهوه در اواخر بعد از ظهر می تواند روی خواب شب تاثیر منفی بگذارد .

– سعی کنید ساعاتی را در بیرون از خانه سپری کنید و فعالیت جسمانی داشته باشید .

– اتاق خواب خود را آرام ، سرد و تاریک نگه دارید ( اگر لازم است از شب خواب استفاده کنید )

– قبل از خواب با آب گرم استحمام کنید یا از تکنیک های ریلکسیشن استفاده کنید .

 

چرت زدن در طول روز ممکن است باعث افزایش هوشیاری و عملکرد شود . با این حال اگر شما با خوابیدن در شب مشکل دارید ، چرت زدن ها را محدود کنید یا آن را به ساعات اولیه بعد از ظهر موکول کنید . بزرگسالان نباید بیشتر از ۲۰ دقیقه چرت بزنند . چرت زدن برای بچه های کوچک طبیعی است و باعث بهبود وضعیت سلامتی شان می شود .

 

استراتژی هایی برای گروه های خاص

بعضی از افراد برنامه هایی دارند که با ساعت داخلی بدنشان تداخل دارد . برای مثال کارگران شیفتی و نوجوانان که باید به مدرسه بروند ممکن است برای خوابیدن به مقدار کافی مشکل داشته باشند . این مساله می تواند بر روی ذهن ، جسم و احساسشان تاثیر بگذارد .

 

اگر شما یک کارکن شیفتی هستید توصیه های زیر می تواند برای شما مفید باشد :

– چرت بزنید و زمان خوابیدن را افزایش بدهید . – در محل کار چراغ ها را روشن نگه دارید . – تغییر شیفت را محدود کنید بنابراین ساعت بدنتان می تواند با کارتان هماهنگ شود . – مصرف کافئین را به شروع شیفت کاری محدود کنید . – در ساعت خواب در طول روز صدا و نورهای مزاحم را حذف کنید ( برای مثال از پرده های نورگیر استفاده کنید ) .

اگر نمی توانید در طول روز بخوابید یا در هماهنگ شدن با کار شیفتی مشکل دارید به پزشک مراجعه کنید .

اگر ممکن است کارفرمایان و مدارس راه حل هایی را برای مشکل کمبود خواب در نظر بگیرند .

 

 

 

چگونه در مورد خواب با دکتر صحبت کنیم ؟

دکتر در یک مراجعه حضوری نمی تواند مشکل خواب شما را تشخیص بدهد چون شما بیدار هستید . بنابراین اگر فکر می کنید در خوابتان مشکل دارید باید مساله را با دکتر در میان بگذارید . برای مثال اگر شما اغلب در طی روز خواب آلوده هستید ، یا بعد از خواب احساس هوشیاری نمی کنید ، یا در سازگار شدن با کار شیفتی مشکل دارید با دکتر در میان بگذارید . برای تشخیص دقیق مشکل خواب ، دکتر از شما سوالاتی راجع به عادت های خوابتان می پرسد . قبل از مراجعه به پزشک به سوالات زیر پاسخ بدهید :

 

– اغلب چطور با خوابیدن مشکل دارید و چه مدت زمانی مشکل داشته اید ؟ – در روزهای کاری و روزهای تعطیل چه موقع به رختخواب می روید و چه زمانی بیدار می شوید ؟ – چقدر طول می کشد تا خوابتان ببرد ، چند بار در شب از خواب بیدار می شوید و چقدر طول می کشد تا دوباره خوابتان ببرد ؟ – آیا با صدای بلند خر و پف می کنید یا وقتی بیدار می شوید بریده بریده نفس می کشید و احساس خفگی می کنید ؟ – وقتی بیدار می شوید چقدر احساس هوشیاری می کنید و در طول روز چقدر احساس خستگی می کنید ؟ – چقدر چرت می زنید و چقدر در بیدار ماندن برای کارهای روتین به خصوص رانندگی مشکل دارید ؟

 

دکتر ممکن است از شما سوالاتی راجع به کار و عادت های شخصی تان بپرسد . برای مثال او ممکن است از شما راجع به کار و فعالیت های معمولتان سوال کند . او ممکن است از شما راجع به مصرف تنباکو ، الکل و یا هر دارویی (شامل داروهای بدون نسخه پزشک ) سوال کند .

 

برای کمک به دکترتان به مدت چند هفته از یک دفتر یادداشت برای ثبت خوابتان استفاده کنید . زمان رفتن به رختخواب ، زمان بیدار شدن و چرت زدن ها را در این دفتر یادداشت کنید . (برای مثال بنویسید در ساعت ۱۰ بعد از ظهر به رختخواب رفته اید و ساعت ۳ قبل از ظهر بیدار شده اید و نتوانسته اید دوباره بخوابید . بعد از کار به مدت ۲ ساعت چرت زده اید ). هم چنین بنویسید که شب ها چقدر می خوابید و صبح ها تا چه حد هوشیار و سرحال هستید ، هم چنین بنویسید که در ساعات مختلف روز چقدر خواب آلود هستید . این اطلاعات را در دفتر یادداشت کنید و به دکتر نشان دهید .

 

دکتر با پرسیدن سوالاتی راجع به برنامه خواب و عادت های شما و پرسش از همسر یا والدینتان می تواند بعضی از مشکلات خواب را تشخیص بدهد . برای تشخیص مشکلات دیگر از نتایج مطالعات خواب و تست های پزشکی استفاده می کند . مطالعات خواب نشان می دهد که شما چقدر خوابیده اید و کیفیت خوابتان چقدر بوده است .این نتایج مشکل خواب و شدت آن را نشان می دهد . دکتر از شما یک تست فیزیکی می گیرد تا مشکلات پزشکی که ممکن است با خواب تداخل داشته باشد را کنار بگذارد . شاید نیاز باشد آزمایش خون بدهید تا مشکل تیروئید یا شرایط دیگر که با خواب تداخل دارند را شناسایی کنید .

استراتژی هایی برای خواب کافی

 

منظور از پاکسازی پوست چیست؟

 سطح پوست همه ی ما از سلول های مرده (اصطلاحا شاخی) تشکیل شده است. این سلول های مرده در قسمت سطحی پوست یعنی اپیدرم قرار دارند. به طور عادی بدن ما هر ماه تمام سلول های مرده را حذف می کند و سلول های جدید جایگزین می شود اما گاهی اوقات این سلول ها روی پوست تجمع می شوند. پاکسازی با پیلینگ به معنی برداشتن این لایه از پوست می باشد. این کار باعث می شود پوست شاداب‌تر شود و همین طور مشکلاتی مانند جوش های سر سیاه، منافذ باز، چروک های ریز، جوش و … کنترل و از بین بروند.

 

فواید پاکسازی پوست

شادابی و درخشندگی پوست

رفع چین و چروک های ریز پوست

رفع جوش های سر سیاه

رفع جوش و جای جوش

کنترل خشکی و یا چربی زیاد پوست

حذف آلودگی و چربی اضافی پوست و …

مزایای پاکسازی پوست

بی خطر و سریع است

نیاز به استراحت و دوره نقاهت ندارد

تاثیرات پاکسازی پوست بلافاصله مشخص میشود

مقرون به صرفه می باشد

قابل انجام برای همه افراد در همه سنین

 

مراقبت های بعد از پاکسازی پوست

بعد از پاکسازی پوست باید از قرار گرفتن در معرض نور خورشید اجتناب کنید، استفاده از کرم ضد آفتاب جهت جلوگیری از لک پوستی ضروری می باشد. هم چنین تا ۴۸ ساعت از شست و شوی صورت با آب خیلی گرم و یا شوینده های قوی باید پرهیز نمود. کرم های ترمیم کننده ای که توسط پزشک معالج تجویز می گردد استفاده شود.

روش های خانگی پاکسازی پوست

پاکسازی پوست با بخور صورت

اسکراب با شکر

پاکسازی صورت با لیمو ترش (موثر برای منافذ باز)

پاکسازی صورت با جوش شیرین

ماسک تخم مرغ

 

جدیدترین روش پاکسازی صورت

شیوه ی کار با دستگاه های میکرودرم قدیمی به این صورت بود که اندکی غبار کریستال روی پوست می دمید و و پس از مدتی لایه ی غباری که روی پوست ایجاد شده بود را برمی داشت و به همراه آن سطح بالایی پوست که مرده بود را نیز حذف می کرد به این صورت پاکسازی انجام می شد اما این روش معایبی دارد که شاید مهم ترین آن این بود که بیش از اندازه نیاز لایه پوست برداشته میشد زیرا میزان غبار کریستال دمیده شده قابل کنترل نبود.

فیس آپ جدیدترین نسل میکرودرم ابریژن می باشد که هنگام پاکسازی از پودر استفاده نمی شود، هد هر شخص جهت پاکسازی جداگانه می باشد. همزمان با پاکسازی، میکرو پالس های ماساژ نیز انجام میشود و این موضوع گردش جریان خون را در پوست افزایش می دهد و موجب شادابی بیشتر پوست می شود. هم چنین فیس آپ دارای هد های مجزا جهت رفع تیرگی بدن مانند نواحی زیر بغل، آرنج ها، رفع تیرگی قوزک پاها، و… می باشد. مرکز برکه مجهز به دستگاه فیس آپ می باشد.

بهترین زمان برای پاکسازی پوست

جهت حفظ شادابی و برطرف کردن مشکلات پوستی بهتر است هر ماه پاکسازی انجام شود حتی برای پوست های نرمال و سالم. اما چنانچه تمایل دارید در طول سال یک الی دو بار اینکار را انجام دهید بهتر است اواخر تابستان و همین طور اواسط پاییز اینکار را انجام دهید. فصل پاییز برای اینکه آفتاب در کمترین حد خود می باشد توصیه میشود اما چنانچه از ضد آفتاب استفاده می کنید در فصل بهار و تابستان هم زمان مناسبی برای اینکار می باشد.

 

منظور از پاکسازی پوست چیست؟

 

شیوه و روش کار در ایمپلنت دیجیتال

  در این مقاله قصد داریم تا شما را با ایمپلنت دیجیتال یا ایمپلنت یک روزه آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

 

شیوه و روش کار در ایمپلنت دیجیتال به چه صورت است؟

کاشت ایمپلنت معمولا با اخذ یک رادیوگرافی سی بی سی تی (C.B.C.T ) صورت میگیرد. در این حالت دندانپزشک با استفاده از رادیوگرافی میزان استخوان را اندازه گیری می کند و بهترین طول و قطر ایمپلنت را تعیین می کند. در شیوه “ایمپلنت دیجیتال” به دلیل اینکه پیش از جراحی، دهان توسط رادیوگرافی اسکن می‌شود بهترین موقعیت کاشت ایمپلنت با درنظر گرفتن کیفیت و حجم استخوان مورد نیاز و موقعیت سینوس و عصب از قبل مشخص شده و احتمال خطا و لغزش به حداقل می‌رسد.

با کمک این روش، تمامی فرآیند جراحی با استفاده از فایل قالب دیجیتال یا همان اسکن دهان متقاضی و فایل CBCT فک کامل وی در نرم افزار، فرآیند شبیه سازی صورت می‌گیرد و سپس، مناسب‌ترین موقعیت کاشت ایمپلنت با استفاده از کیفیت استخوان فک بیمار و جای قرارگیری سینوس یا عصب معین می‌شود و طرح نهایی به وسیله ایمپلنتولوژیست، تایید می‌شود.

در پروسه درمانی “ایمپلنت دیجیتال” پس از مشخص شدن طرح درمان یک راهنمای جراحی که ابزاری از جنس پلاستیک شفاف است و محل دقیق جایگزاری ایمپلنتها را مشخص میکند. توسط دستگاههای بسیار دقیق ساخته میشود و با کمک این راهنما مرحله جراحی ایمپلنت در زمان بسیار کوتاهتر و به طور دقیقتری انجام خواهد شد.این فناوری ویژگی هایی را برای داندانپزشکان و بیماران دربردارد که از جمله ویژگی‌های آن برای بیماران می‌توانیم به راحتی قبل و بعد از جراحی برای متقاضی، کم شدن زمان مراقبت‌های پس از جراحی به خاطر برش ندادن لثه و بخیه نزدن آن، دستیابی به زیبایی با کاشت و قرار دادن روکش ایمپلنت در ۱ جلسه و کم شدن تعداد جلسات مراجعه به کلینیک جهت انجام ایمپلنت از چهار به دوجلسه اشاره کرد.

 

همچنین با کمک راهنمای جراحی میتوان با دقت بسیار بالایی روکش ایمپلنت را از قبل تهیه کرد و در انتهای جراحی برای بیمار متقاضی جایگذاری نمود. جایگزاری زود هنگام روکش باعث میشود آسیب کمتری به لثه وارد شود و فرم و قرارگیری لثه در اطراف ایمپلنت بسیار زیبا باشد و تطابق بیولوژیکی و زیبایی فوق العاده ای به همراه داشته باشد.

از طرفی با این رادیوگرافی ساختارهای اناتومیک مهم مثل اعصاب و عروق و سینوس را میتوان دید تا هنگام جراحی به آنها دست اندازی نشود.

مقایسه ایمپلنت دیجیتال با ایمپلنت معمولی

هر دو ایمپلنت دیجیتال و معمولی برای جایگزینی دائمی دندان غائب به کار برده می‌شود.

تکنیک جایگذاری ایمپلنت دیجیتال جهت حفظ ساختار لثه و استخوان فک و جلوگیری از تحلیل بیشتر لثه و استخوان به کار می‌رود. در این روش بعد از بی حسی موضعی لثه به قطر ایمپلنت پانچ می‌شود و از همان محل پانچ لثه ایمپلنت جایگذاری می‌شود. این روش نیاز به بخیه کردن ندارد و اصلا خونریزی بعد از جایگذاری ایمپلنت نخواهیم داشت.

این روش کمترین درد ممکن بعد از جایگذاری ایمپلنت را خواهد داشت و نیازی به استفاده از آنتی بیوتیک‌های وسیع الطیف نخواهد بود. این روش برای افرادی که حجم استخوان فک آن‌ها مناسب است استفاده می‌شود؛ و اگر دقیق و متبحرانه توسط متخصص ایمپلنت انجام شود، نتایج عالی بدست می‌آید. این روش ضخامت لثه‌ای ایده آل ایجاد می‌کند که برای زیبایی دندان‌های جلویی از اهمیت بسزایی برخوردار است.

 

در روش های سنتی ایمپلنت بیماران می بایست بعد از جراحی تا زمان جوش خوردن پایه ایمپلنت برای مدتی بدون دندان سپری کنند این در حالی است که به وسیله ایمپلنت دیجیتال بلافاصله بعد از جایگذاری پایه دندان در لثه روکش موقت روی آن قرار گرفته می شود که در این صورت دیگر بیمار نگران بی دندان بودنش نخواهد شد.

در ایمپلنت دیجیتال ابتدا می بایست فرایند جراحی فک بیمار بوسیله نرم افزار و اسکن های رادیو گرافی که به CBCT معروف هستند انجام شود. پس از آن شابلون جراحی توسط چاپگر سه بعدی ساخته می شود و پس از آن محل های از پیش تعیین شده جراحی سوراخ می شوند.

برای جلوگیری از لغزش دست در هنگام جراحی سیلندی فلزی در محل سوراخ شده قرار داده می شودو بصورت همزمان روکش موقت ایمپلنت بوسیله ماشین CNC ساخته می شود تا دندانپزشک متخصص در یک جلسه اقدام به کاشت ایمپلنت و بارگذاری پروتز بیمارکند.

ایمپلنت دیجیتال از مدل سازی کامپیوتر سه بعدی برای بررسی شرایط استخوان فک و موقعیت قرار گیری رشته های عصبی استفاده می کند. دندانپزشک با داشتن این اطلاعات معتبر می‌تواند عمل کاشت ایمپلنت را با کمترین شکاف در لثه طراحی کند.

کاشت دندان بدون جراحی برای چه کسانی مناسب تر است ؟

بهترین روش برای کسانی که ترس از جراحی کاشت دندان دارند. کسانی که نمی خواهند به مدت چند ماه بدون دندان بمانند.

کاشت ایمپلنت دندان دیجیتال چگونه است؟

نحوه کاشت ایمپلنت های دیجیتال تقریبا با ایمپلنت سنتی مشابه است. مراحل آن نیز مثل ایمپلنت استاندارد در دو مرحله انجام می گیرد.

 

ایمپلنت دیجیتالی چه مزایایی دارد؟

خالی نماندن جای دندان برای چند ماه

کاهش درد و خونریزی به سبب کاهش برش موضع یا به اصطلاح روش flapless

سرعت بهبودی بالاتر به سبب تخریب کمتر بافت های مجاور موضع

امکان کاشت دندان با درصد موفقیت بالاتر

کاهش احتمال عفونت، تورم و خونریزی ها بعد از کاشت دندان

کاهش زمان کاشت دندان

استفاده از غذای طبیعی بلافاصله بعد از کاشت دندان

انجام کارهای عادی روزمره بلافاصله بعد از کاشت دندان

بهترین ایمپلنت تهران

شیوه و روش کار در ایمپلنت دیجیتال به چه صورت است؟

 

کافئین ایمنی بدن را افزایش می دهد

 این روزها همه در پی راهی هستند تا مقاومت بدن خود را در برابر آسیب های احتمالی افزایش بدهند ،این در حالیست که یکی از منابع اصلی و در دسترس برای این کار کافئین است.کافئین دارای آنتی اکسیدان است و با عوامل مخرب بدن مثل رادیکال های آزاد مبارزه می کند و در نهایت ایمنی بدن را در برابر آسیب های پیش رو افزایش می دهد.

دکتر حمید متقی،کارشناس تغذیه در خصوص کافئین می گوید:«یکی از بهترین،موثرترین و در عین حال سلامت ترین روش های ایجاد نشاط در ساعات شبانه روز،مصرف کافئین است.»

 

وی می گوید«ماده ی کافئین اقدام به تحریک سیستم های عصب مرکزی قلب می کند که منجر به تحریک گردش خون در بدن می شود و عضلات را نیز تحریک می کند،به همین دلیل توصیه می شود که ورزشکاران و افرادی که تحرک بالایی دارند از مواد غذایی کافئین دار استفاده کنند اما باید توجه داشته باشیم که تربیت بدن و عادت آن به مصرف کافئین به صورت منظم اثر مطلوبی روی بدن ندارد و سبب تاثیرات مثبت نمی شود.»

دکتر متقی در خصوص چگونگی مصرف و میزان کافئین گفت:«متوسط مصرف کافئین بین ۲۰۰ الی ۳۰۰ میلی گرم در روز است که به همان میزان نیز تاثیراتی مثل رفع کسالت،خستگی،بی حالی و ایجاد نشاط و افزایش فشار خون را دارد و برای ایجاد این اثرات به صورت فوری در بدن می توان از مواد غذایی در دسترس دارای کافئین استاندارد استفاده کرد.»

کافئین به طور طبیعی در میوه ها و بیش از ۶۰ گیاهان در سراسر جهان یافت می شود. تلخی آن به عنوان یک عامل بازدارنده به عنوان یک آفات عمل می کند. رایج ترین منابع کافئین در رژیم غذایی ما قهوه، برگ چای، دانه های کاکائو، نوشابه، نوشیدنی های انرژی زا و آدامس ها دارای کافئین هستند.

متوسط مصرف کافئین روزانه در میان آمریکایی ها در حدود ۲۸۰ میلی گرم در روز است، در حالی که برخی از مردم بیش از ۶۰۰ میلی گرم در روز مصرف می کند. سه منبع اصلی کافئین در بزرگسالان قهوه، نوشابه و چای است.

دانشمندان معتقدند که کافئین حاوی منیزیم و پتاسیم است که این مواد معدنی در تنظیم سطح قند خون، استفاده صحیح بدن از انسولین و کاهش ولع مصرف شیرینی و تنقلات تاثیر مثبتی دارند.یکی دیگر از خواص کافئین کمک به سوزاندن چربی در بدن است؛ در واقع کافئین به سلول های چربی بدن کمک می کند تا چربی های بدن را در جهت مصرف فعالیت های ذهنی و آموزشی بسوزانند.

 

کافئین ایمنی بدن را افزایش می دهد

 

صفحه قبل 1 2 3 4 5 6 7 صفحه بعد
<-blogads->